سلامت نیوز : یک تحقیق جدید که در چند کشور اروپایی انجام شده، بار دیگر نشان داد، افرادی که مدت طولانی در منطقه ای با هوای آلوده زندگی می کنند، بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ این تحقیق بر اساس آلودگی هوا در فنلاند، سوئد، دانمارک، آلمان و ایتالیا انجام شده و نتیجه آن نیز در نسخه اینترنتی مجله «British Medical » منتشر شده است.

در این بررسی بیش از 100 هزار نفر در خلال سال های 1997 تا 2007 شرکت کردند و به طور متوسط هر نفر یازده و نیم سال تحت نظر بود؛ ضمن اینکه هیچکدام از آنها موقع نام نویسی، بیماری قلبی خاصی نداشتند. در نهایت، 5 هزار و 157 نفر دچار مشکل قلبی شدند؛ که یا بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست دادند، یا حمله قلبی غیرمرگبار داشتند و یا تنها مدتی به خاطر درد در بیمارستان بستری شدند. در نهایت، محققان متوجه شدند هر چه هوا آلوده تر باشد، خطر حمله قلبی هم بالاتر می رود.

اما برای مقابله با این مشکل چه می توان کرد؟ متخصان توصیه می کنند در معرض دود تنباکو یا اگزوز قرار نگیرید و تا حد ممکن شیوه زندگی سالمی داشته باشید. در نهایت، به کمک پزشک، سلامت قلب خود را بسنجید و افزایش دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha