چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 107598

سلامت نیوز : به گفته یک جراح پلاستیک بینی در روزهای آخر سال متقاضیان برای انجام جراحی های زیبایی به دو دسته تقسیم می شوند، یکی متقاضیانی که برای جراحی های پلاستیک بینی مراجعه می کنند، و افرادی که فقط می خواهند چهره زیباتر و جوانتری داشته باشند و به اقدامات غیرجراحی برای زیبایی صورت روی می آورند.

دکتر محسن نراقی در گفتگو با سلامانه، با اشاره به این که مراجعان جراحی پلاستیک بینی بیشتر افراد جوان هستند، می گوید:«جراحی زیبایی بینی به معنای کوچک کردن بینی نیست بلکه تناسب بینی با قسمت های دیگر صورت بسیار اهمیت دارد. این افراد هیچ وقت نباید از پزشک درخواست کوچک شدن بینی را داشته باشند بلکه بینی باید متناسب با صورت جراحی شود.»
 
وی با اشاره به این که متاسفانه اکثر عوارضی که در اثر جراحی های بینی ایجاد می شود، وقتی است که بینی بیش از حد کوچک شده، توضیح می دهد:«بنابراین درست است که در روزهای پایانی سال تب و تاب این اعمال در افراد ایجاد می شود، این نکته خیلی اهمیت دارد که جراحی بینی را فقط یک بار می توان به درستی برای فرد انجام داد.»

به گفته دکتر نراقی افراد به دلیل شیوع زیاد این جراحی ها در کشور ما، تصویر ذهنی درستی از عواقب و پیامدهای احتمالی آن ندارند و در تصمیمشان خیلی عجله می کنند. متاسفانه این روزها یک سری تبلیغات کاذب هم در مورد این جراحی ها از سوی یک سری مراکز انجام می شود. این باعث می شود یک سری از جوان هایی که نیاز واقعی به این جراحی ها ندارند، جذب مراکز شوند و جراحی های غیر استاندارد دریافت می کنند که در بسیاری موارد با عوارض خطرناکی همراه است.

این راینولوژیست می افزاید:«اگر کسی جراحی بینی را حتی 5 سال دیرتر انجام دهد خیلی بهتر از عجله کردن در مورد  این کار است. به این دلیل که زمان کافی برای تحقیق در مورد انتخاب جراح ندارد ضمن این که معمولا در این روزها ترافیک مراکز جراحی خیلی زیاد است و خیلی از مواقع یک جراح باید در طول روز چندین عمل را انجام دهد. این تعداد زیاد می تواند به کیفیت جراحی صدمه بزند.»
 
دکتر نراقی خاطرنشان می کند:«ضمنا در ایام تعطیلات خیلی از پزشکان در دسترس نیستند بنابراین این جراحی ها اگر عوارضی داشته باشند، فرد جراحی شده، با مشکلات فراوانی روبرو می شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha