سلامت نیوز : تنها دستگاه درمان حنجره نوزاد در تهران خراب است. از ۸ روز پیش که این نوزاد پسر به دنیا آمد آب خوش از گلویش پایین نرفته، کودکش بدون لوله و دستگاه امکان نفس کشیدن ندارد. فقط یک بیمارستان دستگاه جراحی را دارد که آن هم خراب است و لنگ یک فیوز.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ 8 روز است از لحظه‌ای که چشم به روی دنیا گشوده، نه توان نفس کشیدن دارد و نه نای گریه کردن!

پزشکان می‌گویند این پسر کوچولو خیلی وقت ندارد و باید هر چه زودتر عارضه نرمی حنجره اش با دستگاهی خاص جراحی و اصلاح شود تا بتواند نفس بکشد.

مادر پسر کوچولو می‌گوید: بیمارستانی در این شهر نبود که طی 8 روز گذشته زیر پا نگذاشته باشیم. پول دادن و رفتن به بخش خصوصی هم فایده نداشته، می‌گویند فقط یک بیمارستان دولتی مجهز به این دستگاه است که آن هم از مدت‌ها پیش خراب است و لنگ یک فیوز!

خانم یداللهی مادر این پسرکوچولو که هنوز نامی هم برایش انتخاب نکرده‌اند 30 سال دارد و اولین فرزندش را به دنیا آورده است.

او می‌گوید: طی دوران بارداری هیچ مشکلی نداشتم و سونوگرافی نیز همه چیز را طبیعی نشان داده بود.

وی ادامه می‌دهد: فرزندم به روش سزارین و 6 روز قبل از تاریخ زایمان طبیعی به دنیا آمد. گفتند مشکل نرمی حنجره دارد. از آن روز تا کنون این نوزاد را در 3 بیمارستان جابه جا کردیم به این امید که مشکلش حل شود. اما به این تشخیص رسیدند که باید با دستگاه ENT لیزر حنجره‌اش باز و درمان شود. اما ظاهراً این طور گفته‌اند در بین تمام بیمارستانهای تهران فقط بیمارستان حضرت رسول(ص) و امیر اعلم این دستگاه را دارند.

وی ادامه می‌دهد: به ما گفته‌اند دستگاه جراحی بیمارستان امیراعلم مخصوص بزرگسالان است و NICU نوزادان برای بستری بعد از عمل ندارد و دستگاه بیمارستان حضرت رسول(ص) هم خراب است و ظاهراً لنگ یک فیوز!

این مادر جوان می‌گوید: پزشکان می‌گویند تلاش خود را بکنید چون نمی‌توان این نوزاد را خیلی نگه داشت و بدون لوله و دستگاه پسرم نمی‌تواند نفس بکشد.

خبرنگار فارس برای صحت و سقم موضوع ابتدا با دکتر رفعتی مدیر بیمارستان حضرت رسول تماس گرفت. وی گفت: بنده در جریان چنین موضوعی نیستم و می‌توانید با معاون آموزشی بیمارستان تماس بگیرید.

در ادامه با خانم دکتر رحیم‌زاده معاون آموزشی بیمارستان حضرت رسول تماس گرفتیم.

این مسئول با اظهار بی اطلاعی از چنین موضوعی گفت: این نخستین باری است که یک خبرنگار مشکل یک قطعه و خرابی یک دستگاه را از ما پیگیری می‌کند. فکر می‌کنم چنین مواردی روال خود را دارد که بیمار باید از بیمارستان پیگیری کند. در ضمن خرابی دستگاه در بیمارستان‌ها چیز جدیدی نیست و نمی‌دانم شما به دنیال چه چیزی برای رسانه‌ای کردن هستید ولی می‌توانید از رئیس بیمارستان موضوع را پیگیری کنید.

خبرنگار فارس با دفتر رئیس بیمارستان حضرت رسول(ص) هم تماس گرفت اما گفته شد که وی در جلسه است.

چند بار دیگر هم تماس گرفتیم تا پاسخ رئیس بیمارستان را هم بشنویم.در نهایت زمانیان رئیس بیمارستان حضرت رسول (ص) با لحنی تند پاسخگویمان شد و گفت: اولاً چه کسی به شما گفته این دستگاه خراب است و دوم اگر شما واقعاً خبرنگار هستید با کارت خبرنگاری و معرفینامه حضوراً تشریف بیاورید.

خبرنگار فارس اینگونه توضیح داد که مادر نوزاد با ما تماس گرفته و در جریان جزئیات قرار گرفته‌ایم و فرزندش هنوز در بیمارستان شما بستری است.در عین حال شما به عنوان مسئول بیمارستان باید به خانواده بیمار پاسخگو باشید.

رئیس بیمارستان در پایان سخنانش گفت: موضوع به شما ربطی ندارد. در عین حال دستگاه ما سالم است و اگر مایلید از خودتان چیزهایی بنویسید آن موضوع دیگری است. معلوم نیست شما دلتان از کجا پراست و ظاهراً به دنبال چیز دیگری می‌گردید.

این مکالمه با قطع کردن تلفن از سوی رئیس بیمارستان پایان یافت و بوق اشغال تلفن پاسخ نهایی بود.

در صورتی که مسئولان بیمارستان یا هر مسئول دیگری در وزارت بهداشت در این مورد توضیحاتی ارائه کند، منتشر خواهد شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha