چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 107611

 سلامت نیوز : مجری قدیمی برنامه‌های کودک تلویزیون - که این روزها مشغول اداره یک مهدکودک است، می‌گوید که مدت‌هاست برنامه‌های کودک را تماشا نکرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران ؛ وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا از برنامه‌های کودک تلویزیون طی این سال‌ها راضی است؟ اظهار کرد: مدت‌هاست که برنامه‌های تلویزیون به ویژه برنامه‌های کودک را تماشا نکردم ولی یکسری موارد را دیدم و آن هم این است که در بخش داخلی، برنامه‌سازی به آن صورت نداریم؛ البته شاید یکی دو برنامه در حوزه کودک باشند که خوب باشند اما گویا برخی برنامه‌ها از همان سالی که شروع به پخش کردند به همان شکل پیش رفته‌اند. شاید یکی دو مورد باشند که در برنامه‌هایشان هنر و ابتکاری به خرج داده باشند ولی همه برنامه‌ها این‌طور نیستند.

او ادامه داد: به طور معمول من فکر می‌کنم برنامه‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه کودک، طی این سال‌ها نه دیده‌ام و نه شنیده‌ام. ندیدم به دلیل اینکه فرزند کوچک ندارم؛ ضمن اینکه فرصتی هم ندارم که برنامه‌های کودک را تماشا کنم، کسانی هم که کودک دارند خیلی از برنامه‌های کودک حال حاضر تلویزیون راضی نیستند؛ چرا که وقتی برنامه‌های کودکی خودشان را با الان مقایسه می‌کنند اعتقادشان این است که برنامه‌های حال حاضر کودک خوب نیستند و اساسا برنامه‌سازی کودک تغییر کرده است. همچنین تهیه‌کنندگان و همکاران قدیم ما هم وقتی در بخش کودک می‌خواهند کاری که دلشان می‌خواهد را ارائه بدهند متأسفانه نمی‌توانند ارائه بدهند.

برنامه‌های کودک نباید اسپانسر داشته باشند

او معتقد است: اساسا برنامه‌های کودک نباید اسپانسر و تبلیغات میان برنامه‌ای داشته باشند.

این مجری سابق برنامه‌های کودک در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، در پاسخ به اینکه حضور اسپانسرها در برنامه‌های کودک تلویزیون را چطور ارزیابی می‌کند؟ خاطرنشان کرد: اتفاقا قرار بود همین ماجرای حضور اسپانسرها در برنامه‌های تلویزیون و به ویژه در برنامه‌های کودک و تبلیغات ماکارونی و ... که اصولا مطرح کردنشان در برنامه‌های کودک درست نیست، از طریق یکی از دوستانم در بخش فرهنگی مجلس مطرح شود؛ چرا که اساسا برنامه‌های کودک نباید اسپانسر و تبلیغات میان برنامه‌ای داشته باشند؛ به عنوان مثال در برنامه‌های کودک تلویزیون خیلی مواقع پیش می‌آید که خانواده‌ها مراجعه می‌کنند تا کودکانشان در برنامه‌های کودک حضور پیدا کنند اما عوامل می‌گویند به دلیل اینکه از فلان موسسه مشارکت گرفته‌ایم بیشتر کودکان همان موسسه از برنامه استفاده می‌کنند!

رضایی همچنین در ادامه این بحث اظهار کرد: در واقع می‌توان گفت اصل ماجرای حضور اسپانسرها در برنامه‌ها به ویژه در برنامه‌های کودک به کمبود بودجه سازمان صداوسیما برمی‌گردد و گفته می‌شود که بودجه سازمان کم است، حالا این بودجه چرا کم است من مطلع نیستم چرا که بودجه یک کشور در بخش‌های مختلف ممکن است کم باشد که قطعا هم دلایلی دارد و صداوسیما و دولت در جریان آن دلایل هستند؛ بر این اساس مدتی است که شخصا در بطن صداوسیما و مشکلاتش نیستم و اطلاعاتی هم در این زمینه ندارم اما آنچه که از سوی صداوسیما اعلام شده این است که بودجه ندارد و لذا برای تأمین برنامه‌ها باید مشارکت گرفته شود که مسلما گرفتن مشارکت هم کار راحتی نیست.

این مجری سابق برنامه‌های کودک با اشاره به بررسی معضلات کودکان و برنامه‌های کودک تلویزیون در بخش فرهنگی مجلس، یادآور شد: از طریق یکی از دوستان اخیرا در خصوص اینکه چرا باید برنامه‌های کودک اسپانسر و تبلیغات میان برنامه‌ای داشته باشند؟ ارتباط برقرار کردیم که در نهایت نتیجه این شد که گروه کودک و عوامل برنامه‌ساز هر اهداف و مشکلاتی در این حوزه دارند را مطرح کنند، همچنین از عوامل برنامه‌ساز خواسته شد تا اگر راهکارهایی برای عدم حضور اسپانسر در برنامه‌های کودک دارند را ارائه بدهند و به مجلس اعلام کنند.

بچه‌ها نباید وارد حواشی بزرگترها شوند

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اعتقاد بر اینکه بچه‌ها نباید وارد حواشی و مشکلات بزرگترها شوند، گفت: برنامه‌های کودک باید از اهداف و رویکردهای سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر به دور باشند.

رضایی که به گفته خودش اکنون مشغول اداره‌ی یک مهد کودک است، درخصوص گنجاندن مواضع و رویکردهای صداوسیما در برنامه‌های کودک به (ایسنا)، گفت: کاملا مشخص است که برنامه‌های کودک باید از این مسائل به دور باشند؛ چرا که قشر کودک اصلا نباید وارد ارتباط میان افراد سیاسی و همچنین مشکلات و معضلات جامعه‌ی بزرگسال شود به همین خاطر پرداخت به این قضیه در برنامه‌های کودک هیچ معنی‌ ندارد.

تمام تمرکزم روی مهد کودکم است

رضایی در پایان گفت‌وگویش در خصوص پیشنهادهایی که از سوی تلویزیون برای اجرا به وی شده است به ایسنا گفت: گاهی پیشنهادهایی در زمینه اجرا می‌شود اما پیشنهادها در خور فکر کردن نبوده است و خودم شخصا خیلی دوست نداشتم. در حال حاضر تمام تمرکزم فقط روی مهد کودکی است که خودم آنجا را اداره می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha