سلامت نیوز : مجموعه ماهک با هدف کمک به کودکان سرطانی چند سالی است که شروع به کار کرده. رضا شهریاری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این مجموعه است که در مورد این مجموعه و حوزه فعالیت آن با ایشان هم صحبت شدیم.

این مجموعه از چه سالی شروع و با چه اهدافی شروع به کار کرد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت قانون ؛ مجموعه ماهک از سال 89 فعالیتش را آغاز کرده و در استان‌های شمال کشور مانند گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و سمنان فعالیت می‌کند. پیش از این هیچ بیمارستانی در این زمینه در استان‌های شمالی کشور فعالیت نمی‌کرد در حالی که آمار سرطان در این استان‌ها بیشتر از جاهای دیگر است. کودکان سرطانی استان‌های شمالی باید به محک تهران منتقل می‌شدند و همین امر باعث شده بود حدود 40% از افراد این بیمارستان از کودکان شمال کشور باشند. جالب است بدانید که 75 تا 80 درصد از آمار سرطان مربوط به این استان‌هاست اما تا سال 89 هیچ بیمارستانی در این زمینه فعالیت نمی‌کرد.

شروع فعالیت شما از چه سالی بود؟

مرحوم دکتر شهیدی حدود 2 هزار متر مربع زمین  به ارزش مالی 4 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران اهدا کردند. این زمین در ضلع غربی بیمارستان بوعلی سینا ساری قراردارد. موسسه خیریه ماهک نیز بر آن شد تا با استفاده از این زمین بیمارستان سرطانی احداث کند. در همین راستا شهرداری ساری پروانه فعالیت به نفع کودکان سرطانی اهدا کرد. این بنا در 5 طبقه، به مساحت 6 هزار متر مربع احداث خواهد شد.

با این شرایط این مجموعه چه قدر هزینه خواهد داشت؟

برآورد هزینه با توجه به تورم سالانه، 9 میلیارد تومان پیش بینی شده و هزینه ساخت آن نیز توسط مردم و بدون در نظر گرفتن بودجه دولتی خواهد بود. کمک به مجموعه ماهک به صورت طرح قلک و یا کمک‌های غیرنقدی است. این مجموعه علاوه بر ساخت بیمارستان، کمک به کودکان سرطانی و تهیه دارو را نیز تقبل کرده است. چرا که سرطان علاوه بر درد هزینه بسیار بالایی هم دارد.

از افراد خیر و مردم کشورمان چه انتظاری دارید؟

تقاضای ما از مردم خوب کشورمان کمک به این بیمارستان در دست احداث است. این بیمارستان دومین بیمارستان بزرگ کشور برای کودکان سرطانی خواهد بود و برای تکمیل شدن پروژه  آن به مساعدت شما مردم عزیز نیاز است. متاسفانه شرایط به گونه ای است که همه ما در همسایگی خود بیمارانی داریم که به سرطان مبتلا شده اند. ای کاش با کمک هم کاری کنیم که تنها درد چنین بیمارانی تحمل سرطان باشد و دغدغه هزینه های جانبی مداوا بیش از خود بیماری اذیت شان نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha