پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 107629

محل بروزآکنه، نوع اختلال را مشخص می کند

سلامت نیوز : آکنه، معضلی است که برای اغلب نوجوانان و برخی بزرگسالان پیش می آید. اگرچه تغییرات هورمونی و عوامل خارجی علت شایع بروز آکنه است اما این مشکل می تواند سلامت روحی و روانی فرد را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ در این مطلب می توان با توجه به محل قرار گرفتن آکنه در بدن، علت اصلی بروز آن را دریافت و اقدام های پیشگیرانه و درمانی را انجام داد.

پیشانی:بروز آکنه در این قسمت از بدن به علت تراکم سموم است که اغلب مربوط به هضم ضعیف و کمبود مصرف آب است.برای از بین بردن آکنه روی پیشانی، مصرف مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان از جمله چای سبز و آب را بالا ببرید. مصرف نوشیدنی های گازدار و لبنیات نیز باید محدود شود.

بین چشم ها و بالای بینی:بروز آکنه در این قسمت مربوط به کبد است. عادت های نادرست غذا خوردن از جمله مصرف سرخ کردنی، غذاهای آماده، شب دیر وقت غذاخوردن، مصرف مواد چرب مانند کره، پنیر یا خامه مانع هضم موثر مواد غذایی توسط بدن می شود، در نتیجه تراکم سموم در بدن افزایش می یابد. برای پیشگیری از آکنه در این قسمت از بدن یک برنامه غذایی سالم و شیوه زندگی پرتحرک را دنبال کنید.

گونه:بروز آکنه در این قسمت از صورت به سیستم تنفسی ارتباط دارد. استنشاق هوای آلوده باعث بروز آکنه روی گونه می شود.استعمال دخانیات یا استنشاق دود آن و آلودگی هوا، علت اصلی بروز آکنه روی گونه است. قرار دادن گوشی تلفن همراه در یک قسمت خاص از صورت باعث انتقال پیدا کردن کثیفی از تلفن همراه به صورت و در نتیجه بروز آکنه می شود.

چانه:آکنه روی چانه، مربوط به روده کوچک است. از خوردن غذاهای سنگین بپرهیزید تا سیستم هاضمه بهبود پیدا کند.از خوردن غذاهایی که باعث بروز آکنه می شود نیز خودداری کنید.

خط فک:در دوران قاعدگی، اغلب خانم ها متوجه جوش روی ناحیه فک ها می شوند.

بروز آکنه روی این قسمت از صورت مربوط به هورمون هاست بنابراین تغییرات هورمونی یا به هم خوردن تعادل هورمون ها می تواند علت بروز آکنه باشد. برای پیشگیری، مصرف آب را بالا ببرید و خواب کافی داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha