پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 107632

گریه، برای کودک مفید است

سلامت نیوز : اغلب علت گریه های کودک خود را درک نمی کنید اما یکی از فواید گریه این است که شما را متوجه نیاز کودک می کند. کودک از طریق گریه کردن نیاز خود را بیان می کند و مادر نیز واکنش نشان می دهد. همین امر به پیوند مادر و کودک کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ محققان معتقدند، گریه نشانه سلامت کودک است اما چرا؟

 اهمیت اولین گریه: این صدایی است که مدتی است منتظر آن هستید. این نه تنها بیانگر گام نهادن نوزاد به دنیا، بلکه شروع یک مرحله جدید از زندگی برای شماست. این گریه به کودک در نفس کشیدن و باز شدن ریه به منظور دریافت هوا کمک می کند. اگرچه خیلی از والدین معتقدند که هر گریه ای به تقویت و رشد ریه کودک کمک می کند اما آن گونه نیست و تنها اولین گریه است که این کار را انجام می دهد. در مواقع دیگر گریه نشانه ناراحتی کودک است.

کمک در ارتباط:در صورت گریه نکردن، نیاز کودک هرگز معلوم نمی شود. گریه با شدت های مختلف می تواند دلایل متعددی داشته باشد. هر نوع شدت گریه میزان ناراحتی یا توجهی را که کودک نیاز دارد بیان می کند. به مرور زمان مادر گریه ها و علت گریه ها را از همدیگر تشخیص می دهد. پس هنگام گریه یا کودک گرسنه است یا احساس سرما یا گرما می کند، خود را کثیف کرده یا به توجه نیاز دارد. گریه تنها وسیله ارتباط بین کودک و دیگران است.

به سلامتی روانی او کمک می کند:آرام کردن نوزاد به او پیغام می دهد که تنها نیست. گاهی توصیه می شود برای تربیت کردن، نباید نوزادی را که گریه می کند در بغل گرفت اما نوزادان در ماه های اولیه زندگی به توجه بیش از تربیت نیاز دارند. این امر احساس امنیت در نوزاد ایجاد می کند در غیر این صورت به روح و روان او لطمه می خورد.

به کشش عضله کمک می کند:هنگام گریه کردن کودک، در صورت توجه، پیچ خوردن عضله های او را مشاهده خواهید کرد که خود یک نوع ورزش است. البته مطمئن شوید که گریه وی علت دیگری ندارد. نگذارید کودک برای مدت طولانی گریه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha