پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴

سلامت نیوز : مدتی است که در رابطه با خدمات حمل و نقل هوایی و جابه‌جایی معلولان در فرودگاه‌های برخی شهرستان‌ها ازجمله اراک، ساری، اصفهان و...نارضایتی وجود دارد. این موضوع را پیگیری کرده‌ایم اما جوابی نشنیده‌ایم. روز گذشته هیاتی از مهندسان که به خرم‌آباد اعزام شده بودند، ساعت 17:50 از خرم‌آباد به تهران پرواز داشتند که متاسفانه هواپیمایی ماهان این معلولان را سوار نمی‌کند. آن هم به این دلیل که ویلچر داشته‌اند. گفته‌اند که امکان ارائه خدمات به معلولان را نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ از این‌رو این معلولان تا صبح را در فرودگاه سرد و با شرایط سخت مجبور شدند بمانند و باعث بروز ناراحتی‌های روحی در آنها شده است. سازمان هواپیمایی کشوری باید برای ارائه خدمات به معلولان دستورالعمل صادر کند و دقت بیشتری در این زمینه داشته باشد. معلولان، جانبازان و بیماران گروهی از افراد هستند که نمی‌توانند از حمل و نقل زمینی استفاده کنند و احتیاج به استفاده از خدمات هوایی دارند. بعضی شرکت‌های هواپیمایی استانداردهای جهانی را نادیده می‌گیرند و حتی کمترین خدمات اولیه را به معلولان ارائه نمی‌دهند. فردی روی ویلچر اگر هم در فرودگاه می‌ماند احتیاج به مراقبت‌های خاص اقامتی دارد. خوشبختانه شرکت هواپیمایی هما در مراکز استان‌ها خدمات ویژه و سرویس رضایت‌بخشی ارائه می‌دهد. اما شرکت‌های مانند تابان، زاگرس و به ویژه هواپیمایی ماهان خدمات خوبی به معلولان ارائه نمی‌دهند.

گزارش‌های بسیاری رسیده است که معلولان از ارائه خدمات این شرکت‌ها ناراضی هستند. استانداردسازی جهانی مساله‌ای است که در دیگر کشورها جا افتاده است. سازمان‌های هواپیمایی موظف هستند که این استانداردها را رعایت کنند. این مشکل مربوط به عدم نظارت سازمان‌های هواپیمایی کشوری است که باعث کوتاهی در این زمینه شده است. در فرودگاه خرم‌آباد حتی به مسئولان پیشنهاد شد که با دریافت مبلغی معلولان را با دست بلند کنند و بر صندلی بنشانند اما، متاسفانه این کار را هم انجام ندادند. در کل برخورد مسئولان فرودگاه خرم‌آباد با این معلولان نادرست بوده است. به یکی از معلولان گفته شده که تا روز شنبه نمی‌تواند از خرم‌آباد خارج شود. این معلولان به اندازه افراد دیگر پول سفر می‌دهند اما، از دریافت خدمات محروم هستند. حدود دو سال است که ما کلاس‌های آموزشی برای کارکنان هوایی شرکت هما برگزار می‌کنیم و توجه و حساسیت در این زمینه بیشتر شده است اما، مساله این است که کار ما ایجاد حساسیت نیست، شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند که خدمات ویژه به معلولان ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha