مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تأکید بر اینکه در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها موضوع سلامت در اولویت دولت قرار دارد، گفت: با اجرای این قانون بخش عمده ای از مشکلات نظام سلامت در سال آینده برطرف می شود.

رفع مشکلات حوزه سلامت در سال 93 با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تأکید بر اینکه در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها موضوع سلامت در اولویت دولت قرار دارد، گفت: با اجرای این قانون بخش عمده ای از مشکلات نظام سلامت در سال آینده برطرف می شود.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه نقش سلامت محوری در کشور باید توسعه پیدا کند، اظهار داشت: باید گفت که عوامل تاثیر گذار بر سلامت تنها جزو وظایف وزارت بهداشت نیست بلکه در کنار وزارت بهداشت وظیفه تمام ارگان هایی مانند بیمه سلامت نیز توجه به موضوع بهداشت است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: یکی از مسایلی که در نگاه سلامت محور علاوه بر مدیریت نیاز است، اعتبارات بوده تا مشکلات حوزه سلامت مرتفع شود که می توان به عنوان نمونه به قانون هدفمندی یارانه ها و حمایت این قانون از حوزه سلامت اشاره کرد.


وی در ادامه با بیان اینکه سلامت در قانون هدفمندی یارانه ها در اولویت دولت قرار دارد، تصریح کرد: با اجرایی شدن قانون هدفمندی و برنامه های وزارت بهداشت، بخش عمده‌ ای از مشکلات نظام سلامت در سال آینده برطرف می شود.


این مقام مسئول افزود: بنابراین در قانون هدفمندی پیش بینی شده است که بخشی از اعتبارات این قانون به رفع مشکلات حوزه سلامت اختصاص پیدا کند تا هم خدمات درمانی استاندارد شود، هم پرداخت از جیب مردم کاهش یابد.


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تأکید بر اینکه سلامت در جامعه یک موضوع اساسی است، یادآور شد: البته بخش عمده ای نیز که در سال آینده در حوزه بهداشت مورد تاکید ما قرار دارد پیشگیری و تجهیز مراکز درمانی روستاها و بیمه مردم روستا و عشایر است که در نهایت منجر به بهبود وضعیت در این مناطق شود. در واقع سلامت روستاییان و حاشیه نشینان شهرها باید تامین شود و از بیمه کارآمد برخوردار شوند تا پرداخت هزینه از جیب این مردم کاهش یابد.
همچنین بر اساس بودجه سال 93، مبلغ 532 هزار میلیارد ریال از درآمد هدفمندی به‌منظور پرداخت نقدی و غیرنقدی و تقویت نظام سلامت اختصاص خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha