یک فلوشیپ اختلالات خواب گفت: متأسفانه خر و پف به عنوان یک علامت طبیعی خواب قلمداد شده و جدی گرفته نمی‌شود در صورتی که خر و پف زنگ خطر و علامتی برای بیماری مهلک و خطرناک است.

خر و پف را جدی بگیرید/ مردان دو برابر زنان خر و پف می‌کنند

سلامت نیوز: یک فلوشیپ اختلالات خواب گفت: متأسفانه خر و پف به عنوان یک علامت طبیعی خواب قلمداد شده و جدی گرفته نمی‌شود در صورتی که خر و پف زنگ خطر و علامتی برای بیماری مهلک و خطرناک است.

خسرو صادق‌نیت در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به پرسش شهروندان در مورد خر و پف اظهار داشت: یکی از بیماری‌های شایع و مهم حین خواب اختلالات تنفسی است.

فلوشیپ اختلالات خواب گفت: مهمترین علامت اختلال تنفسی حین خواب خر و پف شبانه است که شایع است و متاسفانه به عنوان یک علامت طبیعی خواب قلمداد شده و جدی گرفته نمی‌شود در صورتی که خر و پف زنگ خطر و علامتی برای یک بیماری مهلک و خطرناک است.

صادق‌نیت تصریح کرد: این علامت اگر همراه با قطع تنفس یا خواب‌آلودگی طی روز باشد می‌تواند در دراز‌مدت به سکته قلبی یا مغزی منجر شود یا خطاهای شغلی و تصادف‌های مرگبار را به وجود آورد.

وی به رانندگان حرفه‌ای که دچار خر و پف هستند و همراه با خر و پف، قطع تنفس یا خواب‌آلودگی طی روز را هم دارند اشاره داشت و گفت: احتمال تصادفات مرگبار این دسته از رانندگان 10 برابر رانندگانی است که این علائم را ندارند.

رئیس بیمارستان بهار‌لو ادامه داد: این اختلال قابل درمان است و با مراجعه به کلینیک خواب و تشخیص به موقع می‌توان آن را درمان کرد.

فلوشیپ اختلالات خواب شیوع خر و پف و وقفه تنفسی حین خواب را در مردان دو برابر زنان عنوان کرد و افزود: معمولا خر و پف در افراد چاق و در سنین بالاتر از 40 سال شیوع بیشتری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha