جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 107673

پزشکان معتقدند که تعویض مفصل زانو یا لگن می‌تواند بر حفظ سلامت قلب تاثیر مثبت داشته باشد.

تاثیر عمل جراحی مفصل بر سلامت قلب

سلامت نیوز: پزشکان معتقدند که تعویض مفصل زانو یا لگن می‌تواند بر حفظ سلامت قلب تاثیر مثبت داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در آزمایش‌های انجام شده روی 2200 بیمار مبتلا به التهاب مفاصل با 55 سال سن و بالاتر مشخص شد که احتمال ابتلا به مشکلات قلبی یا مرگ ناشی از آن در افرادی که مفصل زانو یا لگن خود را تعویض کرده‌اند، 37 درصد کمتر است.

به گفته متخصصان، التهاب مفاصل با خطر فزاینده ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی و مرگ ناشی از آن مرتبط است و این احتمال وجود دارد که تعویض مفصل با کاهش خطر ابتلا به این بیماری‌ها توام شود. این پزشکان می‌گویند هرچند در این مطالعه ارتباط بین جراحی برای تعویض مفصل در مبتلایان به آرتریت (التهاب مفصلی) با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی مشاهده شده اما رابطه علت و معلولی آن هنوز تائید نشده است.

دکتر «بهیشما راوی» از دانشگاه تورنتو و محقق ارشد این مطالعه گفت: افرادی که به التهاب مفاصل از نوع متوسط تا شدید مبتلا هستند به بیماری‌های دیگر همچون فشارخون و دیابت نوع 2 که با کاهش فعالیت و تحرک بدنی مرتبط هستند نیز مبتلا می‌شوند.

در این بررسی متخصصان همچنین پس از تطبیق دادن شرکت‌کنندگان به لحاظ فاکتورهایی چون سن، جنسیت و دیگر شرایط بدنی به مقایسه تاثیر عمل جراحی تعویض مفاصل بر کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی پرداختند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، پزشکان با بیان اینکه انجام این عمل جراحی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی یا مرگ ناشی از آن را کاهش می‌دهد اظهار داشتند که دلیل کاهش این خطر، افزایش توانایی فرد برای انجام فعالیت‌های جسمی و تحرک‌ بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha