دکتر اسماعیل کهرم گفت: مردم قضات بسیار خوبی هستند و با جلب اعتماد آن ها از طریق آگاهی رسانی صحیح از اهمیت موضوع و شفاف سازی فعالیت ها، می توان شاهد نتایج بسیار خوبی در این حوزه بود که علاوه بر اصلاح روند اشتباه توزیع یارانه در گذشته، گامی موثر برای اصلاح این روند در آینده به شمار می رود.

انصراف از دریافت یارانه به نفع فعالیت های زیست محیطی

سلامت نیوز :دکتر اسماعیل کهرم گفت: مردم قضات بسیار خوبی هستند و با جلب اعتماد آن ها از طریق آگاهی رسانی صحیح از اهمیت موضوع و شفاف سازی فعالیت ها، می توان شاهد نتایج بسیار خوبی در این حوزه بود که علاوه بر اصلاح روند اشتباه توزیع یارانه در گذشته، گامی موثر برای اصلاح این روند در آینده به شمار می رود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، اسماعیل کهرم از چهره های شناخته شده مدافع محیط زیست و اساتید برجسته این رشته، با اشاره به طرح مسئله درخواست از NGOهای محیط زیستی برای عدم ثبت نام برای دریافت دریافت یارانه نقدی به نفع محیط زیست کشور در دیدار سمن های محیط زیستی با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: با توجه به فعالیت 410 سمن محیط زیستی و ارتباطات گسترده این تشکل های مردم نهاد با بدنه جامعه، چنین اقدامی می تواند منجر به روندی مثبت در میان مردم شود.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز خرسندی از اقدام آقای حسین عبیری گلپایگانی از فعالان محیط زیست کشور که بلافاصله پس از اعلام وی، انصراف خود را از دریافت یارانه به نفع محیط زیست اعلام کرد، گفت: منتظر ادامه این روند از سوی سایر دوستداران محیط زیست هستیم.

کهرم ادامه داد: با توجه به اینکه ایران کشوری در حال رشد در زمینه توجه و اولویت دهی به محیط زیست است و امروز بسیاری از بخش های اجتماعی جامعه، همچون هنرمندان، ورزشکاران، تشکل های مدنی و به طور کلی افراد هر پیشه و شغلی متوجه اهمیت و نقش حفظ محیط زیست در کیفیت زندگی خود شده اند و به فعالیت در این عرصه می پردازند، این اعلام عمومی می تواند کمک بزرگی در حفظ اکوسیستم طبیعی ما باشد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه دولت تسهیلاتی به منظور انتخاب چگونگی صرف یارانه افرادی که حاضر به انصراف از دریافت یارانه خود می شوند، اختصاص دهد، افزود: امکان انتخاب حوزه مورد علاقه برای صرف یارانه، می تواند در تشویق مردم برای انصراف از یارانه موثر باشد.

این فعال محیط زیست تاکید کرد: نقش رسانه ها در آگاه سازی مردم برای گسترش چنین اقدامی و اصلاح روند اشتباه توزیع یارانه در گذشته، بسیار مهم و ارزنده خواهد بود.

کهرم پیش بینی کرد: با بیان درست مسئله و آگاه سازی مردم از اهمیت موضوع، شاهد عدم ثبت نام برای دریافت یارانه توسط حدود 80 درصد علاقمندان و فعالان محیط زیست کشور باشیم.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: مردم قضات بسیار خوبی هستند و با جلب اعتماد آن ها از طریق آگاهی رسانی صحیح از اهمیت موضوع و شفاف سازی فعالیت ها، می توان شاهد نتایج بسیار خوبی در این حوزه بود که علاوه بر اصلاح روند اشتباه توزیع یارانه در گذشته، گامی موثر برای اصلاح این روند در آینده به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha