میزگرد بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست و برنامه توسعه ملل متحد درباره تالاب های ایران

سلامت نیوز : میز گردی بین المللی و فنی با شرکت متخصصان خارجی و ایرانی در تهران از تاریخ 25 تا 27 اسفند ماه 1392 به منظور یافتن راه حلی برای خشک شدن تالاب های ایران با تاکید بر دریاچه های  ارومیه و هامون برگزار خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ؛ هدف های اصلی این میزگرد که به شکل مشترک به وسیله سازمان حفاظت محیط زیست و برنامه توسعه ملل متحد برگزار می شود عبارت است از: مروری بر عوامل ایجاد خشکی دو تالاب ویژه و اقداماتی که تا به حال در واکنش به آن صورت گرفته، به اشتراک گذاشتن تجربیات و بهترین شِیوه های اقدام بین المللی برای بازگرداندن تالاب های خشک شده و توصیه مجموعه گام هایی به دولت – به حساب آوردن سیاست های شناخته شده، محدودیت های لجستیکی، نهادینه ای و بودجه ای – که می توانند برای اجرای سریع یه کار گرفته شوند.

دفتر کشوری برنامه توسعه ملل متحد در ایران به درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران از متخصصان برجسته بین المللی وایرانی دعوت به عمل آورده  تجربیات و راه حل های خود را به اشتراک گذارند و کمک کنند مجموعه توصیه هایی عملی و ویژه برای این دو تالاب در ایران تنظیم گردد. این امر می تواند به عنوان پایه ای برای پاسخ در برابر موضوعی فراتر ِیعنی حفاظت از سایر تالاب های موجود کشور به کار رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha