مدیركل دفتر برنامه‌ریزی بیمه‌های درمانی وزارت رفاه و تامین اجتماعی از امكان‌سنجی افزودن برخی خدمات درمان ناباروری به فهرست تعهدات بیمه‌ همگانی در سال جاری خبر داد و گفت: مبحث كارشناسی این موضوع به میانه راه رسیده و نیازمند تایید نهایی اعضای شورای عالی بیمه است.

دكتر حمید رضا سفاری در گفت‌وگو با  ایسنا، افزود: به دلیل آن كه 15 درصد از كل جمعیت در سنین ازدواج كشور، دچار مشكلات ناباروری می‌شوند، احتمال آن كه بتوانیم، اعضای شورا را به ادامه كار كارشناسی و تهیه پروتكلی در این زمینه قانع كنیم، وجود دارد.

مدیركل دفتر برنامه‌ریزی بیمه‌های درمانی وزارت رفاه و تامین اجتماعی با بیان این كه درمان جراحی و یا دارویی برخی مشكلات زمینه‌ای منجر به ناباروری نیز در لیست تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر قرار دارد، عنوان كرد: سه تا چهار روش تخصصی و تعدادی از داروهای درمان ناباروری هنوز در لیست تعهدات بیمه‌ای قرار نگرفته كه به نظر می‌رسد، با توجیه اعضای شورای عالی بیمه، آن‌ها را نیز وارد لیست تعهدات بیمه‌ای كنیم.

سفاری ادامه داد: خوشبختانه ورود سازمان‌های بیمه‌ای به عرصه درمان ناباروری باعث رتبه‌ بندی و اعتبارسنجی تعدادی از مراكز درمان ناباروری شده است. بدین ترتیب مشخص شود كه آیا این مراكز صلاحیت انجام چنین كاری را دارند، یا خیر.

وی با استناد به بررسی‌های صورت گرفته بر روی مراكز درمان ناباروری اضافه كرد: نتایج بررسی‌ها حاكی است، با وجود بیش از 50 تا 60 مركز درمان ناباروری در كشور، تعداد قابل ملاحظه‌ای از آن‌ها، به دلیل رعایت نكردن استانداردهای حداقلی، اقدامات تشخیصی ـ درمانی را تكرار می‌كنند كه در نتیجه توفیقی در درمان ناباروری ایجاد نشده و تنها هزینه‌های بی‌مورد به خانوارها تحمیل می‌شود. بنابراین رسیدگی به موضوع درمان ناباروری از طریق انواع پوشش‌های بیمه‌ای و ارائه خدمات تشخیصی ـ درمانی و دارویی از جمله طرح‌های وزارت رفاه و تامین اجتماعی در حوزه بیمه‌های درمانی در سال جاری است.

به گفته وی، در حال حاضر تعدادی از خدمات تشخیصی مورد نیاز برای درمان ناباروری از جمله ویزیت، برخی خدمات تصویربرداری نظیر سونوگرافی، رادیوگرافی و سی تی اسكن و خدمات آزمایشگاهی با استفاده از دفترچه‌های بیمه درمان ارائه می‌شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha