سلامت نیوز : با نزدیک شدن سال نو در کنار بوی اسکناس های نو و عطر دلنشین فصل بهار، بوی خانه تکانی هم به مشام خیلی از خانواده ها می رسد! عملیات خانه تکانی همه ساله و در ماه آخر سال شروع می شود. از امروز تا پایان سال، هر روز چند نکته مهم و اساسی را در این باره و در ستون «خانه تکانی ۹۳» خدمت تان تقدیم خواهیم کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ اگر تا امروز خانه تکانی را به صورت جدی شروع نکرده اید، نگران نباشید و فقط همین یک هفته با ما همراه باشید تا خانه تان به بهترین شکل تکانده شود! در این شماره به نکاتی برای قبل از شروع خانه تکانی اشاره می کنیم.

قبل از خانه تکانی برنامه ریزی کنید

قبل از هر کاری فراموش نکنید که داشتن یک برنامه صحیح برای خانه تکانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا اضطراب ناشی از انبوه کارها باعث فشار عصبی زیادی می شود که شاید بازدارنده باشد و کار را همانند غولی عظیم جلوه کند. اگر شما بدانید چه کارهایی را باید برای خانه تکانی انجام دهید و ترتیب انجام آن ها کدام است، خانه تکانی مطمئناً با سرعت و کیفیت بیشتری انجام خواهد شد. پس همین حالا قلم و کاغذ به دست بگیرید و تمام کارهایی را که باید برای خانه تکانی انجام دهید بنویسید.

بعد از برنامه ریزی صحیح و منطقی برای خانه تکانی، شاید مهم ترین نکته ای که خانم های خانه دار در انجام خانه تکانی باید مدنظر داشته باشند این است که گرچه قرار است با انجام خانه تکانی و از بین بردن آلودگی ها به استقبال بهار و سال نو برویم، اما نباید فراموش کنیم که مهم ترین هدیه ای که می توانید به اعضای خانواده خود بدهید حفظ تندرستی و سلامت خودتان است؛ چرا که اگر در حین خانه تکانی برای شما اتفاقی بیفتد که سلامت تان را به خطر بیندازد، هم تعطیلات نوروز رابرای خودتان تباه می کنید و هم برای دیگر اعضای خانواده! پس با رعایت نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم سلامتی خود را بیمه کنید.

*کارهای بسیار سنگین مانند بلند کردن اجسام سنگین نظیر مبل و میز باعث می شود ستون فقرات حالت طبیعی شان را از دست بدهند و خمیده شوند و همچنین احتمال بیرون زدن دیسک و آسیب دیدن ستون فقرات زیاد می شود. پس هنگام بلند کردن اجسام سنگین خم نشوید و تا حد امکان کمر خود را صاف نگه دارید و حتما از دیگر اعضای خانواده نیز برای برداشتن اجسام سنگین از روی زمین کمک بگیرید.

*برای این که هنگام خانه تکانی با مشکلات عضلانی رو به رو نشوید نباید بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب کارهای سنگین انجام دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha