سلامت نیوز : رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در مراسم مانور نوروزی از اجرای شعار «هر خانواده یک امدادگر» در این ایام و تقویت ناوگان امدادی هلال احمر خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مانور امدادی نوروزی جمعیت هلال احمر صبح امروز با حضور بیش از یک هزار امدادگر عملیاتی و رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد.

در این مانور عملیات امداد هوایی با استفاده از بالگرد در مناطق صعب‌العبور، اجرای عملیاتی رافل، نجات مصدوم از داخل خودرو با استفاده از خودروی نجات تیپ یک و دو، نجات از دریا با استفاده از خودروی آرگو به نمایش درآمد.

 حسین کولیوند، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در مورد تقویت ناوگان امدادی هلال‌احمر گفت: برنامه و سند استراتژیک امداد و نجات کشور را در دست تدوین داریم و در عین حال سند برنامه‌ریزی پدافند غیر عامل هم برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: بنا داریم شعار هر خانواده یک امدادگر را به اجرا درآوریم تا خدمات امدادی را در لحظه و ثانیه ارائه کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه از امروز تعدادی خودرو و دستگاه‌های امدادی بین پایگاه‌های امداد و نجات سراسر کشور توزیع می‌شود، افزود: امسال بنا داریم تا پایگاه‌ها و شعبه‌ها را تقویت کنیم و لابه لای آن اجرای مانور و عملیات‌های مختلف برای بالا بردن توان اجرایی امدادگران از ماهپیش آغاز شده است.

به گفته کولیوند امروز 40 دستگاه خودروی نجات تیپ 2 ، 31 دستگاه آمبولانس دیزلی و 39 دستگاه زنده‌یاب به ناوگان لجستیک ما اضافه می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر تصریح کرد: همچنین تمام پایگاه‌های هلال احمر به ست‌های نجات چندکاره تجهیز می‌شوند و 7 دستگاه خوردوی نجات چند منظوره به این ناوگان افزوده می‌شود.

از امروز 1262 پایگاه سیار ، 487 پایشگاه ثابت و 784 پست‌های موقت در سراسر کشور به هموطنان خدمات امدادی ارائه می‌کنند.

همچنین بیش از 5 هزار امدادگر و نیروی عملیاتی و 1150 دستگاه خودروی ویژه عملیات به همراه 1300 خودروی عملیاتی فعالیت‌های طرح امداد نوروزی را اجرا می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha