سلامت نیوز : رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: در سال‌های گذشته با موارد متعددی از آسیب‌های جدی از تخلیه چشم گرفته تا قطع دست و اندام‌های بدن که تا آخر عمر همراه فرد است مواجه بوده‌ایم که به دلیل استفاده از مواد محترقه بوده‌ است.

علیرضا زالی در گفت‌وگو با فارس گفت: در سال‌های مختلف اظهار علاقه، تمایل و رغبت جوانان به چهارشنبه‌سوری را شاهد بوده‌‌ایم که در این رابطه توجه به جنبه‌های جذاب فرهنگی و بومی چهارشنبه‌سوری بیش از پیش مهم است اما  باید مراقب بود که این سنت‌ها با هیجان‌زدگی جوانان توأمان نشود و خسارت به بار نیاورد.

رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: در سال‌های گذشته ما مشکلات جدی را در این زمینه داشته‌ایم صدمه به چشم، صورت و حتی اندام‌ها از مواردی بود که به دلیل استفاده از مواد محترقه در این روز به وقوع می‌پیوست.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: بسیاری از مواد محترقه فاقد استاندارد لازم هستند و این امر باعث می‌شود که اگر افراد به دنبال صدمات وارده فوت نکنند با عوارض دیرپا و درازمدت مواجه باشند.

وی ادامه داد: به نظر من باید در کنار اقدامات دستگاههای فرهنگی کشور، دستگاه انتظامی، نیز باید مراکز غیر قانونی، قاچاق و زیرزمینی را که مواد محترقه غیر استاندارد را در اختیار جوانان قرار می‌دهد رصد کند.

زالی افزود: در کنار این موضوعات بالاخره باید روشی اتخاذ شود تا جذابیت خود را در عرصه اجتماعی داشته باشد و تسهیلات مناسبی برای حضور پرنشاط جوانان با جنبه‌های مفرح و سرگرمی فراهم آورد تا خدای ناکرده برنامه‌های نشاط‌ آور پرخطر صورت نگیرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: در سال‌های گذشته با موارد متعددی از آسیب‌های جدی از تخلیه چشم گرفته تا قطع دست و اندام‌های بدن که تا آخر عمر همراه فرد است مواجه بوده‌ایم که در این امر نقش خانواده‌ها در پیشگیری و ترغیب جوانان به جنبه‌های مثبت این روز بیش از پیش لازم است.

زالی خاطر نشان کرد: تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تهران در  آمادگی کامل به سر می‌برند تا اگر خدایی ناکرده اتفاقی افتاد بتوانند خدمت مناسب را ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha