سلامت نیوز : رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۲۵ هزار امداد‌گر هلال احمر در طرح ویژه نوروزی در پایگاه‌های ثابت و سیار جمعیت خدمات امدادی را به هموطنان ارائه می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمد فرهادی پیش از ظهر امروز در حاشیه مانور امدادی طرح نوروزی هلال احمر گفت: ما باید در حوزه امداد و نجات، اسکان موقت، درمان اضطراری و امداد‌رسانی در بلایای مختلف همیشه آماده باشیم تا اسرع وقت به داد مردم برسیم.

وی ادامه داد: با توجه به حادثه‌خیز بودن کشورمان 32 بلیه طبیعی در کشور اتفاق می‌افتد که برای برخی از آنها آمادگی لازم برای مقابله را نداریم و هنوز باید در این حوزه کار کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر به توزیع مناسب امکانات امدادی در نقاط مختلف کشور تأکید کرد و افزود: با اجرای طرح آمایش سرزمینی (توزیع متوازن امکانات) و حرکت به سمت اینکه در هر نقطه‌ای از کشور پایگاه امداد و نجات وجود داشته باشد می‌توانیم زمان امداد‌رسانی را به حداقل برسانیم.

فرهادی آموزش را یکی دیگر از نکات کلیدی در این حوزه دانست و اذعان داشت: تمام امدادگران باید به گونه‌ای آموزش ببینند تا در هر حادثه‌ای با توجه به نوع آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن سر صحنه آماده شوند.

وی گفت: در طرح ویژه نوروزی 25 هزار امداد‌گر هلال احمر در پایگاه‌های امدادی سراسر کشور حضور می‌یابند که 20 هزار نفر از این افراد مربوط به سازمان داوطلبان و 5 هزار نفر امداد‌گر عملیاتی هستند.

وی همچنین به اجرای طرح نیابت در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: طی این طرح 5 هزار داوطلب هلال احمر به سالمندانی که نیاز به خدماتی همچون همدردی، خرید یا تفریح داشته باشند رسیده و در کنار آنها حضور می‌یابند که این مسئله نیز یکی از وظایف بشردوستانه هلال احمر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha