سلامت نیوز : رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از یکی شدن شماره‌های دستگاههای امداد رسانی خبر داد و درباره تربیت امدادگران هسته ای نیز گفت:100 امداد‌گر هسته‌ای در کشور تربیت شده‌اند تا در سطح بین‌الملل در صورت لزوم و نیاز به کمک‌های بشردوستانه از این ظرفیت استفاده کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ پیرحسین کولیوند پیش از ظهر امروز در حاشیه مانور طرح ویژه امداد نوروزی در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت امداد نوروزی از 25 اسفند با هماهنگی 4 دستگاه پلیس راه، راهدار، اورژانس و هلال احمر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و طرح ویژه نوروزی تا پایان 15 فروردین سال 93 ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بالغ بر 25 هزار نیرو به صورت شبانه‌روزی خدمات امدادی ارائه می‌کنند و 2260 پست ثابت و سیار در سراسر کشور فعال خواهد بود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد نظارت و بازرسی بر عملکرد امداد‌گران گفت: طبق زمان‌بندی‌های صورت گرفته روسای جمعیت هلال احمر به صورت دوره‌ای در پایگاه‌ها حضور خواهند یافت و در عین حال بازرسی نامحدود نیز بر عملکرد امدادگران نظارت خواهد کرد.

کولیوند همچنین در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد اطفاء حریق خودرو در جاده ها که مدتی پس از حادثه اسکانیا در اتوبان قم برعهده هلال احمر گذاشته شده گفت: از آنجایی که اطفاء حریق خودرو نیاز به آموزش‌های خاص و تجهیزات لازم دارد بنا شده تمام سازمان‌های خدمات‌رسان مانند اورژانس، پلیس و هلال احمر مجهز به تجهیزات لازم در این زمینه باشند.

وی گفت: این تصمیم که اطفاء حریق در جاده برعهده هلال احمر باشد برای مدت‌زمانی کوتاهی بود و اکنون هلال احمر متولی اصلی این مسئله نیست اما جلسات و رایزنی‌هایی برای مشخص شدن این موضوع در حال برگزاری است.

کولیوند همچنین در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه با وجود 4 شماره امدادی 110، 115، 47 و 112 مردم نمی‌دانند که برای درخواست کمک‌ها کجا تماس بگیرند گفت: در حال حاضر راهداری، پلیس، اورژانس و هلال احمر هر کدام شماره مخصوص خود را دارند اما طی هماهنگی‌های بین بخشی امیدواریم در آینده نزدیک این شماره‌ها به یک شماره واحد امداد‌رسانی در کشور تبدیل شود تا مردم بتوانند در اسرع وقت برای هر موضوعی که نیاز به کمک دارند با یک شماره واحد تماس بگیرند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنین در مورد آموزش امدادگران هسته‌ای گفت: جلساتی با رئیس سازمان انرژی اتمی داشتیم تا از نظر علمی امداد‌گران آموزش‌های لازم برای موارد هسته‌ای را ببینند و هم‌اکنون 100 امداد‌گر هسته‌ای در کشور تربیت شده‌اند تا در سطح بین‌الملل در صورت لزوم و نیاز و کمک‌های بشردوستانه از این ظرفیت استفاده کنیم.

طرح ویژه امداد نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین در جاده‌های سراسر کشور به اجرا در می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha