شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 107734

مدیر بیمارستان شهیدان مبینی شهرستان سبزوار از توابع خراسان رضوی از انجام عمل موفق آمیز برداشتن کیست تخمدانی سه کیلوگرمی خبر داد.

کیست 3 کیلویی از بدن یک زن باردار خارج شد

سلامت نیوز :مدیر بیمارستان شهید مبینی شهرستان سبزوار با اشاره به اینکه این کیست در تخمدان سمت چپ بیمار بوده گفت:ابعاد این توده 18 در 22سانتیمتر و وزن آن 3 کیلوگرم می باشد.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز از خراسان رضوی، وی افزود:با همکاری تیم جراحی شمال جراحان زنان و زایمان،بیهوشی و پرستاران اتاق عمل این بیمارستان توانستیم در این جراحی این کیست سنگین را از بدن این بیمار خارج نماییم.

دواچی با بیان اینکه این بیمار یک زن 37 ساله می باشد به دلیل درد در ناحیه شکم به پزشک مراجعه نموده یادآور شد: در نهایت با انجام سونوگرافی وجود یک توده بزرگ در قسمت تخمدان وی مشاهده شد و در طی عمل جراحی نسبت به خارج کردن آن در بیمارستان اقدام کردیم.

این کارشناس پرستاری با اعلام اینکه حال بیمار رو به بهبودی است تصریح کرد:نوزاد این بیمار با دو کیلو و هفتصد گرم در 36 هفتگی به دلیل درد شدید مادر به دنیا آمد و خوشبختانه کادر درمانی این دانشگاه توانست نسبت به جراحی این بیمار اقدام کند.

گفتنی است کیست های تخمدان کیسه های کوچک محتوی مایع هستند که در تخمدان ها رشد می کنند. بیشتر کیست ها بی ضرر هستند اما بعضی از آن ها می تواند مشکلاتی نظیر پاره شدن ، خونریزی و درد را ایجاد کند و ممکن است جراحی برای برداشتن کیست نیاز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha