کودک یازده ساله یزدی که از زمان تولد دچار بیماری اسکولیوز شده بود با کمک موسسه خیریه زنجیره امید و همت پزشکان داوطلب این موسسه درمان شد و از خطر فلج شدن نجات یافت.

کودک یزدی به همت پزشکان زنجیره امید از فلج نجات یافت

سلامت نیوز: کودک یازده ساله یزدی که از زمان تولد دچار بیماری اسکولیوز شده بود با کمک موسسه خیریه زنجیره امید و همت پزشکان داوطلب این موسسه درمان شد و از خطر فلج شدن نجات یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی زنجیره امید، زکیه دختر یازده ساله یزدی دچار بیماری اسکولیوز یا انحراف مادرزادی ستون فقرات بود. وقتی او را روی تخت بیمارستان و در حال کشش پیش از عمل جراحی دیدیم متوجه حد پیشرفت بیماری‌اش نشدیم. اما دیروز بود که با دکتر مهرپور پزشک معالج زکیه مصاحبه کردیم پیش از هر چیر خبر خوشحال کننده‌ای به ما داد. زکیه مراحل درمانش را کاملا پشت سرگذاشته‌است و اکنون می‌تواند به راحتی مانند دیگر کودکان هم سن و سال خودش به زندگی ادامه دهد».

دکتر مهرپور با هشدار نسبت به درمان دیرهنگام بیماری اسکولیوز ، گفت:« بیماری اسکولیوز از زمانی که زکیه به دنیا آمده‌است با او همراه بود، اما در ابتدا انحراف ستون فقرات او فقط ۳۰ درجه بود. اما اهمال یا ناتوانی در درمان این بیماری می‌تواند آثار جبران ناپذیر و خطرناکی بر زندگی کودک بر جای می‌گذراد. همانگونه که در عکس‌های رادیولوژی زکیه دیده می‌شود، درمان نشدن او از بدو تولد تا سن ۱۱ سالگی باعث شده‌است تا انحراف ستون فقرات او از ۳۰ درجه به ۹۴ درجه برسد».

اسکولیوز

وی ادامه داد: «اسکولیوز اگر به موقع و کامل درمان نشود، به مرور زمان می‌تواند پیشرفت کند و همینطور زندگی را برای کودک سخت‌تر و سخت‌تر کند. از یک طرف خمیدگی ستون فقرات کم کم می‌تواند به روی اعصاب نخاعی فشار بیاورد و کودک را پس از گذشت سال‌ها با مشکل فلج مواجه کند. از سوی دیگر حتی اگر خطر فلج شدن هم در بین نباشد، ناهنجاری ستون فقرات به علت ایجاد مشکل ظاهری و حرکتی برای فرد باعث می‌شود که کودک غالبا گوشه‌گیر و جامعه‌گریز شود».

دکتر مهر پور افزود: «در عین حال اسکولیوز و انحراف ستون فقرات باعث کاهش حجم قفسه سینه می‌شود، به شکلی که در دراز مدت می‌تواند جلوی رشد ریه‌ها و قلب را بگیرد و باعث کوچک ماندن یا حتی کم حجم‌تر شدن ظرفیت ریه و قلب کودک شود».

به گزارش سلامت نیوز، اما دکتر مهرپور موفق شد جراحی مشکل و پیچیده اسکولیوز زکیه را به سرانجام برساند و درمان او را پس از عمل جراحی تکمیل کند. کودکی که به علت مشکلات مالی تاکنون نه تنها درمان نشده‌ بود بلکه بیماری اش به شدت پیشرفت کرده‌بود.حالا زکیه یازده ساله که مادرش به ما گفته‌بود ده سال است در جستجوی راهی برای درمان مشکل اوست، با کمک زنجیره امید و همت پزشکان داوطلب زنجیره امید درمان شده‌است و می‌تواند مانند دیگر کودکان به شادی و زندگی بپردازد.

اسکولیوز

اسکولیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha