سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از برگزاری مسابقه بزرگ ایران بدون سل تا 31 فروردین ماه سال 1393 خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد مهدی گویا هدف از برگزاری این مسابقه را ضرورت اطلاع‌رسانی به منظور حذف بیماری سل عنوان کرد و افزود: به برندگان این مسابقه که از سوی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر برگزار می‌شود به قید قرعه جوایز ارزشمندی اهدا خواهد شد.

وی گفت: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در مسابقه بزرگ ایران بدون سل تا 31 فروردین ماه 93 فرصت دارند نسبت به ثبت نام در این مسابقه به نشانی www.behdasht.gov.ir و یا www.tb.hbi.ir مراجعه کنند.

به گزارش وبدا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش‌تر اعلام کرده بود: در کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیماری سل بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؛ به نحوی که پیش از انقلاب اسلامی به ازای هر یک صد هزار نفر جمعیت 140 مورد ابتلا به سل داشته‌ایم که در حال حاضر این تعداد به 14 مورد در یک صد هزار نفر جمعیت کاهش یافته است.

به گفته گویا، در طول 21 سال گذشته میزان بروز سل در کشور 33 درصد کاهش یافته و مرگ و میر ناشی از سل نیز در این مدت 36 درصد کاهش یافته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر افزود: هزینه درمان سل معمولی 450 هزار تومان است، این در حالی است که درمان سل مقاوم 40 میلیون تا 250 میلیون تومان هزینه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha