سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آمار رشد بیماران مبتلا به نارسایی‌های کلیوی در کشور گفت: با این روند آمار مبتلایان به این بیماری طی 10 سال آینده 2 برابر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسن هاشمی ظهر امروز در آئین افتتاح 151 دستگاه دیالیز در 25 دانشگاه و دانشکده و 51 بیمارستان که به صورت همزمان برگزار شد، با اشاره به اقدامات دولت یازدهم طی چند ماه گذشته اظهار داشت: ایجاد آرامش و تفاهم در روابط خارجی از اهداف این دولت محسوب می‌شود.

وی گرفتن بهانه از دست دشمنان انقلاب و ایران را از دیگر اهداف دولت در سیاست خارجی عنوان و اضافه کرد: اقدامات مجموعه مسئولان نظام در این بعد موفقیت‌هایی را هم داشته است هر چند صدای رجزخوانی برخی‌ها در دنیا به گوش می‌رسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد، مسیر آغاز شده توسط دولت منجر به موفقیت و عزت نظام  شود.

این مسئول با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور به ویژه تورم تصریح کرد: با اقدامات انجام شده تورم بیش از 40 درصدی کشور در حال حاضر به 25 درصد کاهش یافته است.

هاشمی اشتغال را یکی از مهم‌ترین مشکلات داخلی اقتصاد کشور برشمرد و ابراز داشت: جذب سرمایه یکی از راهکارهای کاهش نرخ بیکاری از طریق ایجاد اشتغال در کشور محسوب می‌شود.

وی با اذعان به مشکلات موجود در بخش سلامت کشور ادامه داد: مشکلات حوزه دارویی کشور طی پنج یا 6 ماه گذشته از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمبود و گران‌بودن داروها را از جمله مشکلات بخش دارویی سلامت اعلام کرد و گفت: هر چند از مشکلات این حوزه کاسته شده ولی هنوز هم معضلاتی وجود دارد.

این مسئول با اشاره به سیاستگذاری‌های انجام شده در کشور در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: نمایندگان مجلس هم به دلیل آشنایی با موضوع حمایت‌هایی را از این بخش انجام داده‌اند.

هاشمی با اشاره به مشکلات موجود در بخش سلامت برخی نقاط کشور تاکید کرد: این مناطق به واقع به لحاظ امکانات محروم هستند و نباید عنوان کم‌تر برخوردار برای آنها استفاده شود.

وی به بودجه مصوب مجلس در حوزه سلامت اشاره و متذکر شد: اگر دولت بتواند قالب بودجه را طبق برنامه محقق کند می‌توان به کاهش مشکلات امیدوار بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان را مایه افتخار دانست و افزود: نزدیکی به مرکز کشور به رشد پرشتاب این دانشگاه آسیب زده است.

این مسئول تاکید کرد: دولت جدید با فراهم کردن امکانات به جبران عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان کمک می‌کند.

هاشمی با اشاره به متداول شدن نامگذاری روز 22 اسفند ماه به نام روز جهانی کلیه افزود: توجه به این بیماری و ارائه اطلاعات مورد نیاز از دلایل این نامگذاری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ورود خیران به حوزه سلامت کشور اضافه کرد: این فرهنگ باید در سطح کشور گسترده شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 50 درصد از بیماری‌های نارسایی کلیوی کشور ناشی از دیابت است، تصریح کرد: اندکی توجه به این مشکلات قسمت قابل ملاحظه‌ای از بار درمان را در این حوزه کاهش می‌دهد.

این مسئول دلیل 20 درصد از نارسایی‌های کلیوی را پرفشاری خون اعلام کرد و افزود: پیشگیری در مراحل نخست این بیماری نقش ارزشمندی در کنترل این بیماری دارد.

هاشمی بر لزوم تشویق فرهنگ اهدای عضو در کشور تاکید کرد و بیان داشت: اگر بتوان موفق به نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو مرگ مغزی‌های کشور شد معضل اهدای عضو اعضا از افراد زنده بسیار کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به آمار رشد بیماران مبتلا به نارسایی‌های کلیوی ادامه داد: با این روند آمار مبتلایان به این بیماری طی 10 سال آینده 2 برابر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha