سلامت نیوز : قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: به منظور بررسی کیفیت و نحوه ارائه خدمات بهداشتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، پروژه‌ای تحت عنوان پایش و ارزشیابی خدمات بهداشت در کل کشور اجرا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر کلانتری گفت: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تصمیم گرفته است که نحوه و کیفیت ارائه خدمات بهداشتی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، مورد پایش قرار دهد.

وی با بیان اینکه پایش و ارزشیابی خدمات بهداشتی سه هدف را دنبال می‌کند، گفت: اولین هدف صیانت از منابع بهداشت اعم از مالی، نیروی انسانی و تجهیزات است.

وی افزود: در صیانت از منابع بهداشت، مراقبت از بکارگیری نیروی انسانی با پست‌های بهداشت، فضای فیزیکی و تجهیزات متعلق به بهداشت در سایر حیطه‌ها از جمله حوزه‌های درمان، پژوهش و دیگر حوزه‌ها نیز به عنوان پایش عملکرد بهداشت دانشگاه‌ها مد نظر قرار دارد.

کلانتری افزود: نظارت و پایش بر تدوین و اجرای برنامه‌های عملیاتی منطبق با برنامه‌های کلان ملی که به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ابلاغ شده است، هدف دوم اجرای این پروژه است.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت ادامه داد: هدف سوم این پروژه، پایش عملکردهای فرابخشی مدیریت دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در سطح استانی است. 

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردمی، جلب مشارکت سایر بخش‌های مرتبط با سلامت، میزان فعالیت و اثربخشی کمیته‌های استانی سلامت و امنیت غذایی از مهم ترین مسائل مورد نظر برای پایش در این زمینه است.

کلانتری خاطرنشان کرد: این پروژه با پایش و ارزیابی عملکرد در استان کردستان آغاز شد که نتایج و بازخورد برنامه‌ها طبق بازرسی صورت گرفته بسیار خوب بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha