سلامت نیوز : مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از آمادگی ‌روزانه کادر پزشکی و پشتیبانی این مرکز برای اعزام به منزل بیماران تهرانی در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: خدمات ویژه این مرکز از 29 اسفند ماه جاری آغاز و تا 15 فروردین ماه سال آینده به صورت شبانه روزی ادامه می‌یابد.

دکتر حسام الدین علامه در گفت وگو با ایسنا ، به مشکلات درمانی شهروندان تهرانی در تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز با توجه به تعطیلی مطب‌ها و کلینیک‌های درمانی و به حداقل رسیدن فعالیت‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی، شهروندان تهرانی که نیاز به دریافت خدمات درمانی دارند با مشکلات فراوان و سردرگمی در نحوه دریافت خدمات درمانی مواجه می‌شوند، از این رو این مرکز اقدام به بسیج نوروزی کادر درمانی برای انجام خدمات درمانی در منزل بیماران کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین به دنبال افزایش مسافرت‌ها در تعطیلات نوروز، بعضی از سالمندان که توان همراهی در سفر و جابجایی را ندارند، در صورت نیاز به خدمات درمانی در خروج از منزل و رفتن به این مراکز دچار مشکل می شوند، از این رو امسال نیز این مرکز برای رفاه حال سالمندان و بیماران، خصوصا بیماران مزمن و خاص که در این ایام به خدمات درمانی نیاز پیدا می کنند، خدمات ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

دکتر علامه با تبیین اهمیت توجه به طب سالمندان تصریح کرد: مرکز درمان در منزل با ارائه بسته تخصصی درمانی ویژه سالمندان عنایت و توجه ویژه ای به مقوله سالمندی و طب سالمندان داشته به طوری که در حال حاضر 200 نفر از کادر درمانی دارای مدرک دانشگاهی که از تجربیات ارزنده‌ای در مقوله درمان در منزل برخوردارند، درتمامی مناطق تهران فقط با یک تماس آماده ارائه خدمات درمانی به سالمندان هستند.

مدیر مرکز درمان در منزل گفت: اعزام پزشکان عمومی و متخصص، انجام تمامی خدمات پرستاری ازجمله تزریقات و وصل سرم، سونداژ و تعبیه لوله معدی، پانسمان و زخم بستر و همچنین انجام خدمات توانبخشی همچون فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی و ماساژ درمانی از جمله خدمات ویژه این مرکز در ایام تعطیلات نوروز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر خدمات این مرکز در ایام نوروز می توان به انجام اقدامات تشخیصی نظیر گرفتن کلیشه دیجیتال رادیوگرافی، سونوگرافی نوار قلب، نمونه گیری خون و ادرار و انجام آزمایشات پاتوبیولوژی وعلاوه برآن انجام فتوتراپی و درمان زردی نوزادان در منزل اشاره کرد.

گفتنی است، خدمات ویژه درمان در منزل از 29 اسفند ماه سال جاری آغاز و تا 15 فروردین سال آینده به صورت شبانه روزی ادامه خواهد یافت و همشهریان تهرانی در تمامی مناطق 22 گانه برای ارتباط با مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران می توانند با شماره تلفن 64064 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha