شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 107753

سلامت نیوز : سازمان نظام پزشکی کشور به عنوان یک نهاد صنفی در سال 1392 همراه با دیگر نهادها و سازمان ها اقدامات و فعالیت هایی در حوزه ماموریت های خود داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ سازمان نظام پزشکی یک نهاد صنفی است که علاوه بر تامین مسایل رفاهی، حمایتی و معیشتی پزشکان ، به حل مشکلات و دغدغه های سلامت نیز می پردازد.

این سازمان با بیش از 200 هزار عضو پزشک، دندانپزشک، داروساز، ماما، دکترای علوم آزمایشگاه، کارشناسان پروانه دار مانند شنوایی سنج، فیزیوتراپ، بینایی سنج، کاردرمانگر و غیره دارای بیش از 50 سال سابقه است و این افراد پس از عضویت در سازمان شماره عضویت در نظام پزشکی دریافت می کنند که شماره آن به ترتیب عضویت در سازمان است.

روزشمار عملکرد نظام پزشکی کشور برای ارتقای خدمات درمانی و رفاهی پزشکان به شرح زیر است:

6 اردیبهشت 92: دکتر ˈ علیرضا زالی ˈبا کسب 165 رای به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی انتخاب شد.

31 مرداد 92 : حکم علیرضا زالی رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی پس از چند ماه کش و قوس بالاخره از سوی حسن روحانی رییس جمهور جدید امضا شد.

7 تیر 92 : همایش علمی پزشکان عمومی برگزار شد.

9 آذر 92 : نخستین همایش علمی شاغلان حرف پزشکی گشایش یافت .

19 آذر 92 : تفاهم نامه دارویی میان سازمان غذا و دارو و سازمان نظام پزشکی جهت تفویض برخی از اختیارات و وظایف وزارت بهداشت به سازمان نظام پزشکی امضا شد.

بهمن 92 : سیمرغ درمانگر به عنوان نماد پزشکی ایرانی و یک لوگوی فرهنگی که تلفیقی از خردمندی و دانش است، در همایش جامع علمی شاغلان حرف پزشکی رونمایی شد.

21 بهمن 92 : جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نامه ای از ریاست سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران ادامه پخش برنامه تلویزیونی ثریا در حوزه سلامت را خواستار شدند.

این برنامه به صورت هفتگی و چهارشنبه شب­ ها از شبکه یک سیما روی آنتن می رود و به موضوعات مختلف از جمله موضوعات اقتصادی و سیاسی همچون بانکداری، انرژی هسته ای و ... می پردازد.

27 بهمن 92: راه های گسترش همکاری حرفه ای و رسانه ای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با سازمان نظام پزشکی در دیدار با مسوولان این دو سازمان در ایرنا بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

10 اسفند 92: علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی و محمد فرهادی رییس جمعیت هلال احمر کشور تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha