مدیر کارگروه سفرهای نوروزی خراسان رضوی از برنامه های این کارگروه برای حفظ امنیت و سلامت مسافرین نوروزی به مشهد مقدس خبر داد.

اگر قصد سفر به مشهد مقدس را دارید بخوانید

سلامت نیوز : حسین فضلی در گفتگوی با سلامت نیوز با اشاره به شروع سفرهای نوروزی به مشهد مقدس گفت:بسیاری از هم وطنان عزیز برای زیارت حرم امام رضا(ع) در زمان تحویل سال به مشهد مقدس سفر میکنند و این امر باعث شده است این کارگروه توجه ویژه ای به امر سلامت مسافرین داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز وی با اشاره به طرح راهنمایی مسافرین نوروزی افزود : این طرح در حوزه جوانان و در قالب چادرهای سلامت نوروزی و با رویکرد ایمنی و سلامت و معرفی مناطق دیدنی استان اجرا می شود. کنترل قند و وزن، وجود فضا برای رفع خستگی و فشار سفر، کاهش سوانح جاده ای و افزایش بهداشت جسمی خانواده از جمله اهداف این طرح می باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه محورهای سبزوار- نیشابور و قوچان –مشهد پرحادثه ترین محورهاست یادآور شد: بسیاری از زائرین در ایام نوروز از این مسیر ها عبور خواهند کرد و لزوم توجه مسافرین به امر ایمنی سفر احساس می شود که به همت جمعیت هلال احمر این استان،در این محورها پایگاههای موقت به منظورکاهش حوادث جاده ای و کمک به مسافرین ایجاد شده است.

وی همچنین با بیان اینکه اجرای برنامه بسیج نوروزی كه از اول اسفند ماه شروع شده است تا 15 فروردین ماه سال آتی ادامه دارد تصریح کرد:طرح بسیج سلامت نوروزی با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس مانند هتل ها، مهمانپذیرها، مسافرخانه ها، کلیه اماکن اقامتی، اماکن بین راهی، اماکن تفریحی و پارک ها، رستوران ها، کترینگ ها، قنادی ها و شیرینی فروشی ها و فروشگاههای خشکبار و آجیل و همچنین سرویس های بهداشتی عمومی، فرودگاهها، راه آهن، پایانه های مسافربری و سرویس های حمل و نقل بین شهری و همچنین آرایشگاههای مردانه و زنانه به منظور ارتقاء سلامت جامعه اجرا می شود.

فضلی نظارت مسافرین بر وضعیت بهداشت رستوران ها و هتل ها را مهم دانست و تاکید کرد: اگر کسی شکایتی داشته باشد سامانه ای ایجاد شده تا به آن رسیدگی کنند. شماره این سامانه 1490 است و تمام مردم می‌توانند از سراسر کشور به این سامانه دسترسی پیدا کنند، این سامانه فقط مربوط به کمبودهای دارویی نیست بلکه به مسائل بهداشت محیط نیز رسیدگی می‌کند. بنابراین مردم از هر نقطه از کشور و در هرجایی که به تلفن دسترسی داشته باشند می‌توانند گزارش خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد:با توجه به وضعیت جوی در این استان و امکان وجود بارش های برف و باران،مسافرین عزیز نسبت به ایمنی وسایل نقلیه خود و رعایت دستورات لازم اقدام نمایند تا امسال شاهد کاهش بروز حوادث جاده ای باشیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha