بررسی تجمیع بیمه‌ها در کارگروه تخصصی مجلس در سال 93

سلامت نیوز : عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی تجمیع بیمه‌ها در کارگروه این کمیسیون خبر داد و گفت: نهایی شدن این موضوع در سال آینده انجام می شود.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با پانا، درخصوص نظر کمیسیون اجتماعی برای تجمیع صندوق های بیمه ای اظهار داشت: این مساله در کارگروهی که موضوع تجمیع بیمه ‌ها در بیمه سلامت و یکپارچه شدن سیستم بیمه ای در کشور مورد بررسی قرار می گیرد و نمایندگان سازمان های مختلف در این کارگروه حضور دارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه مشکلات بسیاری در بحث بیمه‌ ها وجود دارد و باید توجه کرد واگذاری بیمه‌ ها به وزارت بهداشت نتایج مطلوبی به همراه ندارد، تصریح کرد:‌ وزارت بهداشت نمی‌ تواند به صورت همزمان ارائه‌ دهنده خدمات و ناظر بر ارائه آن به نحو مطلوب باشد چرا که در این صورت، مشکلات وزارت بهداشت نیز دوچندان می ‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سازمان بیمه سلامت می‌ تواند به حوزه مسائل بیمه ‌ای رسیدگی کند، افزود: بیمه در تمام نقاط دنیا یک صنعت به شمار می رود که مسئولان از طریق آن به بهره وری رسیده و بهترین خدمات را ارائه می دهند.

سعیدی در ادامه همچنین با اشاره به تجمیع بیمه تامین اجتماعی در بیمه سلامت نیز گفت: سازمان تامین اجتماعی در قانون تجمیع بیمه‌ ها به هیچ عنوان مستثنی نیست بر این اساس در قانون آمده است که تمام بیمه‌ ها باید در یک بیمه با عنوان بیمه سلامت تجمیع شوند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر قانون تجمیع صندوق های بیمه ای به درستی اجرا شود، طرح پزشک خانواده نیز اجرا خواهد شد و در غیر این صورت اجرای این طرح نیز به درستی اجرا نمی شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha