برنامه نظام پزشکی برای ترویج استانداردهای خدمات سلامت

سلامت نیوز : معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی از استقرار برنامه "صلاحیت حرفه‌ای شاغلین حرف پزشکی" در سازمان نظام پزشکی خبر داد.

دکتر محمد جهانگیری در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این باره گفت: کلیت صلاحیت حرفه‌ای جامعه پزشکی در نظام پزشکی متمرکز شده و این امر از سال آینده در دستور کار سازمان است. به این منظور مولفه‌های لازم را در پنج سطح برای جامعه پزشکی در نظر گرفته‌ایم که بر اساس آن نیز عمل خواهد شد.

وی در این باره ادامه داد: بر این اساس تلاش می‌شود که استانداردهای متعالی خدمات سلامت را در جامعه پزشکی ترویج داده و همچنین رعایت این استانداردها از سوی جامعه پزشکی را تضمین کنیم.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی افزود: در این راستا سامانه متمرکزی تهیه شده که پس از کامل شدن آن، مردم، متولیان امر سلامت و ارائه‌دهندگان خدمات از این سامانه بهره خواهند جست. به عنوان مثال با راه‌اندازی این سامانه مشخص خواهد شد که چه پزشکی یا چه خدمتی در کجا و با چه کیفیتی ارائه می‌شود. این برنامه را با جدیت پیگیر هستیم و سازمان نظام پزشکی وظایف خود را به نحو مطلوبی انجام خواهد داد.

وی همچنین از مشارکت سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی - تخصصی با وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه و سازمان‌های بیمه‌گر در جهت تدوین گایدلاین‌های خدمتی خبر داد و گفت: در سال 93 این برنامه را نیز به صورت جدی پیگیر خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha