عوارض آلودگی هوا برای بهبود وضعیت هوا هزینه نشده است

سلامت نیوز : رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در سال‌های گذشته عوارض آلودگی هوا که از صنایع آلاینده و خودروها اخذ شده برای توسعه شهری هزینه شده و از این اعتبار برای بهبود وضعیت هوا هزینه نشده است.

کاظم ندافی در گفت و گو با فارس، در پاسخ به این پرسش که آیا صنایع و خودروهای آلاینده عوارضی بابت آلایندگی خود پرداخت می‌کنند یا نه گفت: در برخی موارد صنایع و خودروهای آلاینده جریمه می‌شوند و عوارض می‌پردازند اما متأسفانه همیشه این اعتبارات برای کنترل آلودگی هوا هزینه نمی‌شود.

وی گفت: اعتبارات عوارض آلودگی هوا در اختیار وزارت بهداشت نیست و در اختیار سایر سازمانهای مسئول قرار می‌گیرد به همین علت از میزان آن و اینکه آیا همه صنایع و منابع متحرک آلاینده هوا عوارض می‌پردازند یا نه مطلع نیستیم اما مسئله مهم این است که بخش عمده این عوارض برای توسعه شهری و پروژه‌های شهری هزینه می‌شود و صرف پاک شدن هوا نمی‌شود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اضافه کرد: قانون تصریح کرده است که عوارض آلودگی هوا باید برای بهبود وضعیت هوا هزینه شود و به طور کلی هر منبع آلودگی اعم از اینکه آلودگی هوا،خاک یا آب را داشته باشد باید عوارض بپردازد و این عوارض صرف بهبود و کاهش همان آلاینده بشود که متأسفانه تاکنون این طور نبوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha