یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶

مشکلات پیوند ریه در ایران

سلامت نیوز : یک فوق تخصص ریه با اشاره به این که مبلغ عمل پیوند ریه شاید در گذشته کافی به نظر می رسید ولی در حال حاضر اصلا کفایت نمی کند، می گوید:« مبلغ اهدایی وزارت بهداشت شاید فقط یک پنجم هزینه بیمار باشد. بیماران با ورود به مرحله درمانی با هزینه های دیگری روبرو می شوند.»

دکتر کتایون نجفی زاده در گفتگو با سلامانه تصریح می‌کند:« تجهیزات داخل اتاق عمل فوق العاده گران بوده و چون ما در ایران با مشکل چسبندگی ریه بیماران در حین عمل مواجه هستیم و وسایل کمکی برای کنترل خونریزی را خود بیمارستان به هزینه خودش باید تهیه کند، در نتیجه مرکز درمانی هزینه زیادی را متقبل می شود. »

رئیس واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که پزشکان و متخصصان ما باید بدانند که اگر با بیماری که دچار تنگی نفس فعالیتی است برخورد کردند، حتما باید او را به مراکز تخصصی ریوی ارجاع دهند، می گوید:«در صورتیکه بیمار مدتی را که در لیست انتظار پیوند قرار دارد، به خوبی طی کند، عمل پیوند نیز راحت تر و موفقیت آمیزتر خواهد بود. »

دکتر نجفی زاده با اشاره به این که عفونت ریه باید به خوبی درمان و کنترل شود، خاطرنشان می کند:«نکته دیگر کپسول های اکسیژن  است. این کپسول ها باید هر 2 روز یکبار پر شود و بیماران نیز به دلیل استفاده از اکسیژن باید در منزل بمانند. اما دستگاه پرتابل اکسیژنی وجود دارد که حدود 4 الی 7 میلیون تومان قیمت داشته و در یک کول پشتی جای می گیرد.»

به عقیده این فوق تخصص ریه این دستگاه با برق کار می کند و کمک می کند که بیمار در جمع حاضر شده و فعالیت فیزیکی خود را حفظ کند. حفظ فعالیت مانع از تحلیل عضلات شده و بیمار عمل جراحی  سخت پیوند را به خوبی تحمل می کند.

دکتر نجفی زاده تاکید می کند:« به بیماران باید آموزش داده شود تا با اکسیژن در جمع حاضر شده و از آن خجالت نکشند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha