یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 107802

سلامت نیوز :  یکی از مراحل خانه تکانی، بازنگری در چیدمان خانه است که اگر با سلیقه و دقت نظر انجام شود، حس نو شدن را در دل اهالی خانه زنده می کند.


خانه تان را متفاوت کنید

*یکی از عناصری که تغییر چیدمان آن، شکل عمومی خانه را به کلی عوض می کند، مبلمان است. برای ایجاد تغییر، شیوه چیدن آن ها را تغییر دهید یا این که رویه کهنه آن ها را با رویه ای جدید تعویض کنید.

*اگر پریز و سیم آنتن اجازه می دهد، حتما جای تلویزیون را هم تغییر دهید. فقط در این جابه جایی حواس تان به محل جدید تلویزیون باشد که زیر نور قرار نگرفته باشد.

*برای تغییر چیدمان می توانید به اتاق نشیمن خانه تان هم سر بزنید. چیدمان وسایل اتاق نشیمن را تغییر دهید.

*اگر اهل هنر هستید نقاشی یا عکس های مورد علاقه تان را قاب کنید و به دیوار بیاویزید که تاثیر فزاینده ای بر بزرگنمایی اتاق دارد. اگر رنگ به کار رفته درون اثر ملایم و کمرنگ است، قابی با رنگ تند و گرم انتخاب کنید و برعکس برای آثار هنری شلوغ از قاب هایی با رنگ های ملایم استفاده کنید.

آشپزخانه و دنیایی از کار

*کابینت ها حداقل سالی یک بار به گردگیری و شست وشو نیاز دارند، بهتر است هر سال، نایلون های کف آن ها را هم عوض کنید. برای انتخاب نوع نایلونی که برای کف قفسه ها استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که کابینت هایی که نزدیک زمین است به نایلون های مقاوم تر و ضخیم تری نیاز دارد، ولی می توانید از نوع جدیدی از نایلون های شیشه ای نیز استفاده کنید که کف کابینت ها می چسبد.

* نوبتی هم که باشد نوبت به تمیز کردن کشوهای یخچال می رسد. آن ها را کاملاً بیرون آورید و زیر شیر آب بشویید و یا با یک دستمال خیس آن ها را تمیز کنید. برای جلوگیری از کپک زدن مواد غذایی در داخل این کشوها یک تکه اسفنج کوچک قرار دهید تا رطوبت را به خود جذب کند. پس از این که بدنه داخلی یخچال و سطح قفسه های آن را تمیز کردید، یخچال را از برق بکشید و آن را جلوتر بیاورید تا از دیوار فاصله بگیرد. سطح پشت یخچال را از گرد و خاک تمیز کنید تا خیال تان از همه جا راحت باشد.

*می دانیم که خانم ها به تمیزی اجاق گاز بسیار اهمیت می دهند اما به هر حال این کار هم جزئی از خانه تکانی است. شما می توانید پس از برداشتن وسایل روی گاز بدنه آن را با یک تکه ابر آغشته به مواد شوینده کاملا بشویید و سپس با یک دستمال خشک آن را تمیز کنید.

منبع : روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha