یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 107813

سلامت نیوز : معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: طی بررسی پرونده پزشکانی که دریافت‌های خارج از تعرفه داشتند، دو پزشک از طبابت محروم و ۶ پزشک دیگر تذکر گرفتتد یا توبیخ شدند.

علی فتاحی در گفت‌وگو با فارس از برخورد نظام‌پزشکی با پزشکانی که دریافت‌های خارج از تعرفه داشتند، خبر داد و گفت:‌ برخورد با پزشکانی که بیش از تعرفه مصوب از بیماران دستمزد می‌گیرند، در سازمان نظام‌پزشکی موضوع جدیدی نیست و همواره در صورت شکایت بیمار با این پدیده برخورد شده است.

وی در پاسخ به اینکه اگر مردم شکایت نکنند، شما نظارت و برخوردی نخواهید کرد، گفت: نظارت با این موضوع برعهده وزارت بهداشت است، نه نظام‌پزشکی و ما فقط با تخلف‌هایی که به ما منعکس می‌شود، برخورد می‌کنیم.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در مورد تشکیل کمیسیون ویژه‌ای برای برخورد با پزشکان زیر میزی‌بگیر، نیز گفت:‌از دو سه ماه گذشته کمیسیونی متشکل از نماینده وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی برای برخورد با این موضوع تشکیل شد و 23 پرونده در این کمیسیون پیگیری و برای 14 مورد آن در دادگاه بدوی حکم صادر شده است که قابل تجدیدنظر است.

وی گفت: ‌از آذر تاکنون 10 مورد شکایت برای دریافت‌های خارج از تعرفه پزشکان به ما معرفی شده که 80 درصد این پرونده‌ها تاکنون رسیدگی شده است.

فتاحی به این نکته اشاره کرد که طبق قانون از تذکر و توبیخ گرفته تا محرومیت از کار برای پزشکانی که دریافت‌های خارج از تعرفه دارند، حکم صادر می‌شود.

این مسئول در سازمان نظام‌پزشکی تصریح کرد: از تعداد پرونده‌‌های رسیدگی‌شده دو حکم محرومیت از طبابت و 6 مورد تذکر و توبیخ صادر شده و 8 پرونده دیگر نیز در حال رسیدگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha