سلامت نیوز : مدیرعامل اداره انتقال خون آذربایجان غربی گفت: 17 بیمارستان آذربایجان غربی به سیستم هموویژیولانس مجهز شدند.

امیر اولیایی‌رضایی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: هم اکنون 17 بیمارستان استان به سیستم هموویژیولانس برای نگهداری خون مجهز شده است.

وی افزود: خون به عنوان یک نوع داروی زیستی است که نگهداری آن نیز همچون دیگر مواد دارویی، مستلزم شرایط خاصی است.

اولیایی‌رضایی تصریح کرد: خون یک بافت زنده شناخته می‌شود که شرایط نگهداری ویژه‌ای می‌طلبد، به طوری که دمای نگهداری، شرایط حمل و نقل، نحوه فرآوری محصولات درمانی، نحوه اهدای خون و ... همگی باید متناسب با استانداردهای روز انتقال خون دنیا باشد.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت خون و نحوه نگهداری آن باید به گونه‌ای باشد که هیچ‌گونه آسیبی به بافت خون، فاکتورهای موجود و مواد داخل آن وارد نگردد.

مدیرعامل اداره انتقال خون آذربایجان غربی عنوان کرد: تمام تدابیر و امکانات لازم در راستای حفظ کیفیت خون و سلامت آن در سازمان اتخاذ شده است.

وی اعلام کرد: مراقبت از خون‌های اهدایی تنها در داخل سازمان الزامی نبوده و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز نظارت کارشناسان انتقال خون در زمینه حمل و نقل، نگهداری در دما، شرایط مناسب و نحوه مصرف آن انجام می‌گیرد.

اولیایی‌رضایی با بیان اینکه بیمارستان آذربایجان غربی به سیستم هموویژیولانس مجهز شدند، اظهار داشت: امید است در آینده نزدیک تمام بیمارستان‌های استان به سیستم هموویژیولانس مجهز شود و این داروی زیستی با حفظ کیفیت تولیدی به مصرف نیازمندان برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha