رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با تأکید بر این‌که مشکلات حوزه سلامت کشور بزرگ‌تر از حدی شده است که با اتکا به منابع (مالی و انسانی) دولت قابل حل باشد، پیشنهاد کرد: در گام بعدی اوراق وقف برای پیشگیری از سرطان منتشر شود.

اوراق وقف برای پیشگیری از سرطان منتشر شود/مشکلات حوزه سلامت فراتر از توان دولت است

سلامت نیوز: رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با تأکید بر این‌که مشکلات حوزه سلامت کشور بزرگ‌تر از حدی شده است که با اتکا به منابع (مالی و انسانی) دولت قابل حل باشد، پیشنهاد کرد: در گام بعدی اوراق وقف برای پیشگیری از سرطان منتشر شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی، محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات حوزه سلامت را می‌توان صرفاً با توسل به بودجه دولتی، مدیریت جهادی کرد یا لازم است مردم نیز وارد این حوزه شوند، گفت: مدیریت جهادی این‌گونه نیست که حتماً متکی بر پول دولت باشد. مشکلات حوزه سلامت ما بزرگ‌تر از حدی شده است که فقط انتظار داشته باشیم با اتکا به منابع (مالی و انسانی) دولت و توسط وزارت بهداشت قابل حل باشد.


*مدیریت جهادی در حوزه سلامت باید شکل گیرد
وی با اشاره به این‌که مشکلات بهداشتی طی چندین سال اخیر با وجود تلاش‌های صورت گرفته حل نشده است، اظهار کرد: طی این مدت همه وزرای بهداشت تلاش کردند اما مشکلات ساختاری و ریشه‌ای حوزه سلامت هنوز در جای خود باقی مانده است و همین بزرگی مشکلات نشان می‌دهد که حتماً یک مدیریت جهادی در حوزه سلامت باید شکل گیرد تا بتوانیم از این وضعیت خارج شویم و حرکت جهادی یعنی تلاش تمام کسانی که می‌توانند در این حوزه اقدامی انجام دهند آن هم فراتر از وظیفه اداری.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: جهاد یعنی اینکه تلاش از وظایف اداری و قانونی روزمره فراتر رود و با جدیت صورت گرفته روحیه جهادی و از خودگذشتگی بر عملکرد انسان‌ها حاکم باشد.


*اقدام جهادی؛ نیاز حوزه سلامت برای برون رفت از چالش‌های موجود
رئیس‌زاده با تأکید بر این‌که برای برون رفت از چالش‌های گریبان‌گیر حوزه سلامت نیاز به اقدام جهادی در عرصه کشور داریم و در غیر این صورت در آینده نزدیک نمی‌توانیم از وضعیت فعلی خارج شویم، به تحلیل نتایج انتشار اوراق وقف با هدف ساخت بیمارستان تخصصی ویژه مبتلایان به بیماری سرطان پرداخت و عنوان کرد: هر حرکتی که خیرین در حوزه سلامت انجام دهند با توجه به مشکلات منابعی و بودجه ای که در این حوزه وجود دارد، حتماً برکات خاص خود را دارد به ویژه در خصوص بیماران مبتلا به سرطان و بیماران خاص.


*حرکت تأثیرگذار وقف
رئیس‌زاده ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌های خوب صورت گرفته هنوز یک مرکز جامع و کامل  برای درمان این گونه بیماران نداریم و حرکت وقف در این زمینه و کمک همه آحاد مردم خصوصاً جامعه پزشکی کشور می‌تواند تأثیرگذار باشد.


وی حرکت مهم تر در این خصوص را بحث پیشگیری و بهداشت دانست و گفت: ما هر اندازه هم در بحث درمان اقدام کنیم مناسب است و نیاز به آن وجود دارد اما اگر در ادامه، همین حرکت در خصوص بهداشت و پیشگیری از سرطان صورت گیرد که مردم ما سلامت بوده تعداد مبتلایان به سرطان کم شود این افتخار بزرگ‌تری خواهد بود.

 

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تصریح کرد: نکته سربلندی ما جایی است که چنین اقدامات خیری در عرصه پیشگیری و کاهش بروز سرطان‌ها صورت گیرد اما قطعاً مردم و جامعه پزشکی هر اندازه هم در زمینه کمک به ساخت بیمارستان ویژه بیمارن مبتلا به سرطان مشارکت کنند، برکات زیادی به دنبال خواهد داشت.


وی در پاسخ به این سوال که آیا پزشکان حاضر خواهند بود وقت خود را وقف بیماران کرده در این مرکز به صورت رایگان فعالیت کنند، گفت: حتماً؛ ما درسال 90 ـ 91 طرح شهید دکتر رهنمون را به صورت چهره به چهره اجرا و از 116 هزار پزشک درخواست کردیم که در هر قالبی که می‌‌توانند فعالیت خیریه و رایگان داشته باشند از جمله بیمارستان‌های صحرایی، ویزیت‌های رایگان بیمارستان‌های ثابت در مناطق محروم که بیش از 75 درصد پزشکان برای کمک اعلام آمادگی کردند.
رئیس‌زاده در پایان گفت: قطعاً اگر یک مرکز جامع برای بیماران مبتلا به سرطان شکل گیرد اکثریت قریب به اتفاق پزشکان حاضرند بخشی از وقت خود را به صورت رایگان در این مرکز خدمت رسانی کنند و به ندرت می‌توان از جامعه پزشکی کسی را پیدا کرد که این بستر سازی برای آن‌ها صورت ‌گیرد و آن‌ها امتناع کنند.
روابط عمومی بسیج جامعه پزشکی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha