یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 107819

سلامت نیوز : شش کتاب تازه در حوزه پزشکی منتشر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کتاب «پرونده واقعی بیماران روان‌پزشکی» مجموعه‌ای از پرونده‌های بیماران روان‌پزشکی شامل بزرگسالان، کودکان و نوجوانان و مشاغل خاص است.

این کتاب همراه با روایت بیماران روان‌پزشکی، تشخیص بیماری آن‌ها را هم ضمیمه کرده و زیر نظر همایون امینی ترجمه شده است.

کتاب «پرونده واقعی بیماران روان‌پزشکی»‌ با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 12500 تومان منتشر شده است.

همچنین «گوارش و تغذیه» نوشته رابرت سولیوان توسط مجید حسن‌قمی ترجمه شده است. این کتاب جزو مجموعه‌ای از کتاب‌ها با عنوان «بدن انسان چگونه کار می‌کند» است و به موضوعاتی چون تغذیه و درشت مغذی‌ها، ریز مغذی‌ها و متابولیسم، هضم، جذب و دفع، جویدن و قورت‌ دادن، معده و روده کوچک، روده بزرگ و دفع و مشکلات سلامت عمومی می‌پردازد.

«گوارش و تغذیه» 153 صفحه دارد و با تیراژ 2000 نسخه و قیمت 9800 تومان منتشر شده است.

«تجویز و مصرف منطقی داروهای اعصاب و روان در دوران شیردهی» عنوان کتاب دیگری است که توسط گروه دیگری از نویسندگان نوشته شده و شامل بخش‌هایی چون تجویز داروهای ضدافسردگی، داروهای آنتی سایکوتیک، داروهای تثبیت‌کننده خلق، داروهای ضداضطراب و داروهای متفرقه می‌شود.

این کتاب در قطع پالتویی در 110 صفحه با تیراژ 2000 نسخه و قیمت 6500 تومان منتشر شده است.

همچنین «فرهنگ اصطلاحات چشم‌پزشکی» شامل 13 فصل و بیش از 800 اصطلاح و اختصار است.

این کتاب توسط سیدفرزاد محمدی و هانیه دلشاد نوشته شده و در قطع پالتویی در 216 صفحه با تیراژ 3000 نسخه منتشر شده است.

کتاب «ماتریکس» (درمان سرپایی اختلالات ناشی از سوءمصرف شیشه و مواد محرک) ترجمه سعید کفراشی است. این کتاب تلاش می‌کند تا مهارت‌های لازم برای حل مشکلات بیماران وابسته به شیشه را به آن‌ها بیاموزد.

در مقدمه کتاب آمده است: «ماتریکس» درمان چندجانبه فشرده سرپایی و رویکردی برای درمان افرادی است که دچار سوءمصرف و وابستگی به مواد محرک هستند. این رویکرد توسط انستیتو ماتریکس لس‌آنجلس کالیفرنیا تهیه شده است و مدل درمان سرپایی فشرده‌ای را ارائه می‌کند که شامل 16 هفته برنامه‌ریزی ساختاریافته و 36 هفته ادامه درمان است.

این کتاب در 104 صفحه با تیراژ 1000 نسخه و قیمت 7500 تومان منتشر شده است.

همچنین کتاب «اختلالات خواب و فعالیتهای پزشکی» عنوان کتابی به قلم گروهی از پزشکان است که در 13 فصل نوشته شده است و همراه با معرفی مهم‌ترین اختلالات خواب، اثرات متقابل شغل و اختلالات خواب را نیز مدنظر قرار میدهد.

این کتاب 400 صفحه دارد و با قیمت 29500 تومان با تیراژ 1000 نسخه منتشر شده است.

همه این کتاب‌ها در نشر طیب منتشر شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha