پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10782

تحقیقات جدید در کانادا نشان می دهد: احتمال ابتلا به جنون در مشاغلی که افراد در آن با مردم سر و کار دارند کمتر است.

دکتر« اولتراوت کروگر» و همکارانش اعلام کردند: احتمال ابتلا به جنون در مشاغلی مانند تدریس که فرد در آن با مردم یا اشیا سر و کار دارند نسبت به افراد دیگر که سطح ارتباطشان با مردم کمتراست، 34 درصد پایین تر است.

محققان همچنین از کاهش 28 درصدی احتمال ابتلا به جنون درمشاغلی مانند کشاورزی که فرد با اشیا سر و کار داشته و از پیچیدگی بالایی برخورداراست، خبر دادند.


با این حال دکتر کروگر به رویترز گفت: این تحقیقات اعتبار نسبتا کمی دارد و مطالعات دیگر نتایج ما را در حال حاضر تایید نمی کنند.

کروگر و همکارانش در بیمارستان دونت – ساکرمنت در حتی از کاهش بیشتر احتمال ابتلا در مشاغل با پیچیدگی بالا که بعد از 23 سالگی انجام می شوند، خبر دادند.

محققان از داده های مطالعاتی سلامت و پیری در کانادا استفاده کردند. این کار برای ارزیابی ارتباط بین پیچیدگی کار و ابتلا به جنون در میان 3هزارو557 زن و مردی بود که در ابتدای تحقیقات 73 سال داشتند.

محققان گزارش می دهند؛ 400 مورد از این تعداد مبتلا به جنون بودند. بیشترین موارد مشابه را مشاغلی مانند منشی گری ، تندنویسی، کشاورزی، تدریس در مدارس ابتدایی و راهنمایی، پرستاران تحصیل کرده یا درحال تحصیل و دفترداری در ادارات عمومی تشکیل می دادند. مشاغل با توجه به اشیاء ، افراد یا اطلاعات به دو سطح ، پیچیدگی بالا و متوسط درجه بندی شد. آنچنان که گفته شده ، مشاغل با پیچیدگی بالا که ارتباط با مردم و اشیاء را می طلبد از احتمال کمتری برای ابتلا به جنون برخوردار است.

محققان دراین تحقیق، عوامل دیگری مانند کارهای فیزیکی و تحرک، جنسیت، وضع تحصیل، علایق، مصرف مشروبات الکلی و سیگار، خانواده و پرونده پزشکی افراد را که بالقوه می تواند عامل ابتلا به جنون باشد را در نظر گرفته اند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha