یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 107840

سلامت نیوز : نتایج یک مطالعه آماری جدید در آمریکا نشان داد که بیماری آلزایمر شش برابر بیش از آمار رسمیِ ارائه شده از سوی مقامات بهداشتی در این کشور قربانی می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا پیش‌تر تخمین زده بود که در سال 2010 میلادی آلزایمر موجب مرگ حدود 84 هزار نفر در این کشور می‌شود در حالی که نتایج مطالعه آماری جدید تایید کرده است که این بیماری در واقع عامل فوت بیش از 500 هزار نفر در این سال بوده که در اغلب موارد نیز این مرگ و میرها ناشی از مشکلاتی چون ذات‌الریه و سایر مشکلات و بیماری‌های مرتبط با آلزایمر بوده‌اند.

پزشکان آمریکایی در این بررسی سوابق پزشکی بیش از 2500 فرد 65 سال و بزرگتر را که در شروع مطالعه هیچ علائمی از زوال عقل در آنان وجود نداشت،‌ ارزیابی کردند. تمام این افراد رضایت دادند که پس از فوتشان مغزشان برای بررسی‌های بیشتر به آزمایشگاه منتقل شود.

به گفته این پزشکان پس از گذشت هشت سال از آغاز مطالعه، 22 درصد از این افراد به بیماری آلزایمر و یک درصد به انواع دیگری از زوال عقل مبتلا شدند. همچنین 42 درصد آنان فوت کردند. علاوه بر این بررسی‌ها مشخص کرد که نرخ مرگ و میر در میان افرادی که آلزایمر داشتند نسبت به افراد دیگر بالاتر بوده است.

همچنین این متخصصان با ارزیابی نتایج تحقیقشان در جمعیت کلی دریافتند که بیش از 500 هزار مورد مرگ و میرها در بین افراد 75 سال به بالا در آمریکا که در سال 2010 میلادی اتفاق افتاده با آلزایمر مرتبط بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha