سلامت نیوز :آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای سل دانشگاه علوم پزشکی تهران ظهر امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از مسؤلان وزارت بهداشت افتتاح شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم افتتاح این آزمایشگاه با اشاره به مشکلات تشخیص بیماری سل، گفت: مشکلات تشخیص بیماران سل جدی است به طوری که یک تا دو ماه زمان لازم بود تا به تشخیص این بیماری برسیم. اما با راه‌اندازی این آزمایشگاه اکنون تشخیص این بیماری طی دو ساعت فراهم شده است و با افتتاح آن، تغییر عمده‌ای در خدمات ارائه شده ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به انتقال بیماری سل از سوی برخی مهاجران به کشور، ادامه داد: این بیماری در پرسنل بهداشتی درمانی نیز به دلیل ارتباط با بیماران مبتلا، از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. در مجموع شناسایی و درمان به موقع بیماری سل بسیار مهم است. امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت و مشارکت صندوق توسعه سازمان ملل متحد (UNDP)، این آزمایشگاه بتواند به نقشی که برایش در نظر گرفته شده، دست یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین گفت: می‌توان از این محیط ایجاد شده در جهت اهداف آموزشی و پژوهشی نیز استفاده شود.

جعفریان در پایان صحبت‌هایش‌ گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران کمک‌های لازم را به این آزمایشگاه طی سال آینده خواهد داشت. در مجموع آزمایشگاه مرجع سل جزو نقایص جدی ما بود که امیدواریم بتوانیم از این فرصت ایجاد شده، نهایت استفاده را داشته باشیم.

همچنین دکتر آرش رشیدیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم، گفت: امروز فرآیند تشخیص سل به صورتی پیشرفته‌تر از گذشته در دانشگاه علوم پزشکی تهران میسر شده است. البته در این زمینه هنوز کمبودهایی مطرح است که حمایت‌های لازم را می‌طلبد.

وی با اشاره به آغاز ساخت آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای سل در دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال 88، ادامه داد: این آزمایشگاه بدون احتساب هزینه زمین، حدود دو میلیارد تومان هزینه ساخت داشته‌ است. همچنین 500 میلیون تومان جهت تجهیزات از سوی وزارت بهداشت کمک شده است. حدود 100 میلیون تومان نیز از سوی دانشگاه به این مرکز کمک شده است. در مجموع تجهیزاتی با آخرین استانداردها در این آزمایشگاه به کار گرفته شده است.

رشیدیان گفت: سیستم‌های سرمایشی نیز باید برای سال آینده در این آزمایشگاه راه‌اندازی شود. کل آزمایشگاه مرجع دانشگاه به این محل منتقل خواهد شد. همچنین زنجیره سرد دانشگاه علوم پزشکی تهران (واکسن) در آینده به این مرکز منتقل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha