سلامت نیوز : مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عنصر خانوار و ارایه خدمات سلامت از سوی بیمارستان‌ها و کلینیک‌های شخصی را از عناصر موثر در اقتصاد سلامت دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر داود دانش جعفری در نشستی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونان و اعضاء دانشگاهیان در ساری، اظهار کرد: نکات قابل توجهی در اجرای پزشک خانواده در استان وجود داشته که به طور حتم به وزارت بهداشت منتقل خواهم کرد.

وی، عنصر خانوار و ارایه خدمات سلامت از سوی بیمارستان‌ها و کلینیک‌های شخصی را از عناصر موثر در اقتصاد سلامت دانست.

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: منابعی که از سوی دولت ارایه می شود، حق بیمه‌ها و هزینه‌های پرداختی از جیب مردم از منابع اصلی برای تامین سلامت است.

دانش جعفری با اشاره به اجرای پزشک خانواده در برخی از کشورها گفت: اجرای طرح پزشک خانواده به صورت کنترل شده است و برای عدم هزینه‌های بالای خانوارها اجرا شده است.

وی اظهار داشت: اگر قرار باشد نظام سلامت درست حرکت کند و دچار مشکلات اجرایی نشود باید هماهنگی مطلوبی بین دست‌اندرکاران دولتی و بیمارستان‌های خصوصی و بهداشت و درمان وجود داشته باشد.

مشاور عالی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه در کشورهای متوسط دنیا از صد درصد واحدی که در بخش سلامت هزینه می شود 41 درصد هزینه خصوصی و 60 درصد هزینه عمومی است، گفت: در ایران هزینه‌های عمومی 42 درصد و هزینه‌های خصوصی 60 درصد است.

دانش جعفری خاطرنشان کرد: به صورت میانگین برای تربیت دانشجوی پزشکی متوسط 11 میلیون تومان در سال بدون هزینه زیربنایی بودجه صرف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha