دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 107857

زندگی با همسر شکاک

سلامت نیوز : زندگی با همسر شکاک، آداب خاص خودش را دارد که اگر رعایت نشود مشکلات زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد؛ به طور مثال اگر وقتی اتاق را ترک می کنید همسرتان سراغ تلفن همراه تان می رود یا وقتی از خانه بیرون می روید، بارها و بارها با شما تماس می گیرد،تا از موقعیت شما مطلع شود، این موارد نشان می دهد که همسرتان توجه زیادی به شما دارد و شاید هم به شما شک کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ اگر شما بخواهید در مقابل این رفتارهای او مقاومت کنید، نتیجه اش یا باعث دعوا می شود یا حساسیت های بیشتر او را بر می انگیزد.

چه افرادی شکاک اند؟

در رابطه با بحث شک و تردید در بین زوج ها، باید توجه داشت که اساسا بدبینی در زنان به 2 دلیل بروز می کند؛ اگر زمینه ای از شک و بدبینی در خانواده او وجود داشته باشد می توان گفت که این یک رفتار ارثی است. یعنی ممکن است که دلیل شک کردن های مداوم، این باشد که فرد ذاتا به هر اتفاقی سوءظن و بدگمانی دارد. در این شرایط، یعنی اگر بدگمانی در فردی یک مشکل شخصیتی باشد بهتر است با مراجعه به یک روان شناس مراحل درمان را پیگیری کند. اما اگر شک یا بدگمانی به خاطر برداشت اشتباه به وجود بیاید، مرد باید تلاش کند که رفتارهایش را طوری تنظیم کند که حالت شک در همسرش به وجود نیاید. در ادامه به چند مورد از این رفتارها اشاره می کنیم.

مخفی کاری نکنید: از مهم ترین مواردی که شک زن ها را بر می انگیزد، مخفی کاری است. مخفی کاری می تواند در موارد پیامک بازی، آهسته صحبت کردن با تلفن، یا مثلا از خانه بیرون رفتن به نحوی که معلوم نباشد کجا می روید، اتفاق بیفتد. به عنوان مثالی دیگر، اگر خرج های مالی مردی مشخص نباشد و همسرش ببیند که از یک میلیون درآمد شوهرش، 500 هزار تومان خرج خانه می شود، فکر می کند که بقیه این پول ها برای فرد دیگری خرج می شود. بی توجهی به همسر از لحاظ عاطفی هم حساسیت زن را بر می انگیزد و باعث می شود خیال کند پای زن دیگری در میان است.

دروغ ممنوع: اولین گام برای تضمین دوام یک زندگی مشترک ، صداقت است. دروغ های کوچک درباره موضوعات به  ظاهر بی اهمیت، بر رابطه شما و قضاوتی که همسرتان درباره شما دارد، تاثیر می گذارد. او حق دارد با دیدن این دروغ های نسبتا بی اهمیت نسبت به اصلی ترین موضوعات زندگی مشترک تان هم شک کند.

با همسرتان صحبت کنید: این که با همسرتان صحبت نکنید، مشکلی را حل نمی کند. گاهی سکوت موفق ترین ازدواج ها را هم به شکست می رساند. برای این که هر روز حرفی برای گفتن داشته باشید، به اتفاق خاصی نیاز ندارید. حرف زدن درباره موضوعات روزمره، عقاید و برنامه ها، می تواند گفت وگوی 2 نفره تان را گرم کند. وقتی همسرتان ببیند بدون نیاز به کنجکاوی از موضوعات مربوط به شما خبر دارد، دیگر نیازی نمی بیند که مخفیانه سر از همه کارهای شما در بیاورد.

موضوعات حساس را پیدا کنید: شما باید تشخیص دهید که چه موضوعاتی حساسیت او را تشدید می کند و از آن ها بپرهیزید و اگر فکر می کنید حساسیت او بی مورد است، باید قبل از آن که کاری بکنید، با او درباره آن کارها صحبت کنید و حتی نظرش را هم بخواهید.

از روان شناس کمک بگیرید: حسادت های کوچک ممکن است به دلیل اشتباهات شما ایجاد شده باشد؛ اما شک کردن های مداوم و بدون دلیل، هرگز با خوب رفتار کردن شما برطرف نمی شود. اگر احساس می کنید توضیح دادن  ها و دلیل آوردن  هایتان، همسرتان را شکاک تر از قبل می کند، به جای ادامه این روند، از یک روانشناس کمک بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha