دومین سمپوزیوم تازه های رینوپلاستی روز چهارشنبه اول خرداد ماه با حضور متخصصان این رشته در بیمارستان امام خمینی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش مهر، به گفته عضو هیئت علمی ، اجرایی "دومین سمپوزیوم تازه های رینوپلاستی" ، اختلالات تنفسی، شایع ترین اختلال عملکردی بینی پس از جراحی رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) است.

دکتر سید هادی صمیمی اردستانی در "دومین سمپوزیوم تازه های رینوپلاستی" با اعلام این مطلب افزود: مهم ترین اقدام برای کاهش این اختلال، آشنایی جراح با ساختار داخلی بینی است که آندوسکوپ برای ارزیابی داخلی بینی ابزاری مناسب است.

وی تصریح کرد: در مواردی مشاهده شده که فرد پس از عمل جراحی زیبایی به دلیل اختلال در تنفس مراجعه می کند که پس از بررسی با آندوسکوپ مشخص می شود، قبل از عمل جراحی، بینی وی دارای پولیپ بوده و جراح بی توجه به پولیپ درون بینی، نسبت به عمل رینوپلاستی اقدام کرده است.

دکتر صمیمی اظهار داشت: این در حالیست که بسیاری از مشکلات درون بینی از جمله پولیپ حین عمل زیبایی قابل درمان است.

وی گفت: استفاده از آندوسکوپ در کشور از حدود هفت سال پیش فراگیر شده و متخصصان گوش و گلو و بینی قبل از جراحی زیبایی از این ابزار بهره می گیرند.

عضو هیئت علمی ، اجرایی دومین سمپوزیوم تازه های رینوپلاستی ادامه داد: هر چند آندوسکوپ وسیله ای گران و استفاده از آن نیازمند آموزش و ممارست است، اما در جراحی های زیبایی بینی وسیله ای بسیار ضروری به شمار می رود.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف برپایی این سمپوزیوم آشنایی متخصصان رشته های دیگر مرتبط با جراحی زیبایی بینی با عملکرد داخل بینی و ابزارهایی همچون آندوسکوپ برای کاهش عوارض پس از عمل جراحی به ویژه اختلالات تنفس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha