مراکز نگهداری معلولین ثبات مدیریتی ندارد

سلامت نیوز : یک عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولین معتقد است سازمان بهزیستی باید نظارتش را بر مراکز نگهداری از معلولین بیشتر کند و با اورژانس ارتباط بیشتری داشته باشد، تا در اثر سهل انگاری و عدم رسیدگی، معلولین فوت نکنند.

"ناصرکاشانی" نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولین در مورد فوت ۱۵ معلول در مرکز نگهداری نارمک سازمان بهزیستی برخی به ایلنا گفت: برخی از معلولین به دلیل ناهنجاری‌های شدید ژنتیکی عمر کمتری دارند اما برخی مشکلات هم به دلیل نبود مراقبت‌های مناسب در مراکز خصوصی است.

وی افزود: گاهی این معلولین با توجه به ضعف جسمانی که دارند به علت عدم رسیدگی کافی، دچار عفونت‌های مختلف از جمله عفونتهای پوستی شدید و کشنده می‌شوند.

نماینده مردم زاهدان ادامه داد: هزینه نگهداری از معلولین زیاد است و هزینه‌ای که دولت به عنوان یارانه نگه داری از این معلولین می‌پردازد کافی نیست و سبب برخی کم کاری‌ها می‌شود اما با این وجود شاهد هستیم که برخی از مراکز تنها هدفشان گرفتن این یارانه و سود مالی است.

کاشانی گفت: سازمان بهزیستی باید نظارتش را بر این مراکز بیشتر کند و با اورژانس ارتباط بیشتری داشته باشد، تا در اثر سهل انگاری و عدم رسیدگی، معلولین فوت نکنند. پرونده مرکز نارمک نیز در حال بررسی است اخبار تکمیلی به دست ما خواهد رسید.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از مشکلات این مراکز آن است که بار‌ها دست به دست در سازمانهای مختلف می‌چرخند و ثبات مدیریتی ندارند. بنابراین در کیفیت خدمت رسانی و همچنین در نحوه نظارت بر آن‌ها مشکلاتی پیش می‌آید. البته باید این مطلب بیان شود که این موارد ویژه تهران نیست و در شهرهای کوچک و دیگر مناطق نیز ممکن است بیشتر رخ دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha