تعرفه‌های درمانی سال 93 در اختیار دولت/ اعلام بیشترین میزان رشد تعرفه‌های پزشکی

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص تعرفه های خدمات درمانی گفت: بیشترین میزان رشد تعرفه‌های درمان سال 93 در بخش هتلینگ بیمارستان‌های دولتی است و این تعرفه ها هم اکنون در اختیار کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با اشاره به تعیین نرخ تعرفه های خدمات درمانی اظهار داشت: تعرفه های خدمات درمانی در بخش دولتی تعیین شده اما این تعرفه ها نیاز به اصلاح دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر ارائه خدمات کیفی در بیمارستان ها و مراکز درمانی خاطرنشان کرد: نرخ تعرفه های درمان باید به گونه ای انتخاب شود تا خدمات رسانی به بیماران به بهترین شکل انجام شود.
پایین بودن کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی در برخی از استان‌های کشور
وی در ادامه با بیان اینکه سازمان بیمه گر برای اصلاح تعرفه های درمان منابع بیشتری از سهم خود را در این بخش پرداخت می کند، گفت: در حال حاضر کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی در برخی از استان های کشور پایین است به طوری که حدود یک سوم هزینه های خدمات رسانی به بیمار بستری توسط سازمان های بیمه گر پرداخت می شود.
این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه بیشترین رشد تعرفه‌ های درمانی در سال آینده مربوط به خدمات هتلینگ بیمارستان ‌های دولتی اعمال می ‌شود، تصریح کرد: تعرفه‌ های پزشکی سال آینده در شورای عالی بیمه تصویب شده و هم اکنون برای تصویب نهایی در اختیار کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد.
وی درباره جزئیات تعرفه های درمانی گفت: البته فعلا نمی توان جزئیاتی از میزان رشد تعرفه ها اعلام کرد اما بیشترین رشد تعرفه ‌ها در مورد هتلینگ و خدمات بستری در بیمارستان های دولتی است. در واقع اگر بیمارستان های دولتی بتوانند خدمات با کیفیت را با تعرفه مناسب ارائه کنند، بخش مهمی از مشکلات و هزینه های آنها کم می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha