بازگرداندن آرامش به بازار دارو مهمترین دستاورد دولت یازدهم در سال ۹۲ است

سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: مهمترین اقدامی که دولت طی چند ماه اخیر به خصوص در حوزه سلامت انجام داد بازگرداندن آرامش به بازار دارویی کشور بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ سیدحسن هاشمی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اقدامات دولت در عرصه داخلی و بین‌المللی گفت: در بعد خارجی توانستیم با ایجاد مناسبات متقابل ضمن حفظ حقوق ملت ایران، ماجراجویی کشورها علیه ایران را تاحدودی کم کنیم و در بعد داخلی نیز دولت توانست طی چند ماه تورم را از رقم 40 درصد به 25 درصد کاهش دهد.

وزیر بهداشت با اشاره به مشکل اشتغال گفت: اگر چه اشتغال هنوز مهمترین مشکل عمده مردم است اما این معضل در دولت‌های قبلی نیز وجود داشت و امیدواریم با فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر، چرخه‌های تولید بیش از گذشته با سرعت بیشتری به حرکت درآید و زمینه اشتغال برای جوانان فراهم شود.

وی تاکید کرد: ارتقای وضعیت معیشتی مردم مهمترین هدف دولت است.

هاشمی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه سلامت کشور گفت: مهمترین اقدامی که دولت طی چند ماه در حوزه سلامت انجام داد بازگرداندن آرامش به بازار دارویی کشور بود.

وی با اشاره به مشکلات مناطق محروم گفت: امیدواریم در فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه ها و اهتمام ویژه رئیس جمهور به حوزه سلامت و نیز عملیاتی شدن بودجه سال آینده، شاهد ارتقای وضعیت سلامت در کشور باشیم.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در دو دهه گذشته و نیز تلاشهای رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای ارتقا و پیشرفت این دانشگاه، گفت: آینده خوبی برای این دانشگاه پیش‌بینی می‌کنم هیچ خدمتی را ارزشمندتر از خدمتی که ما به مردم برای کاهش آلام آنها می‌کنیم نمی دانم و باید قدردان این فرصت باشیم.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به نامگذاری روز حمایت از بیماران کلیوی از فعالیت‌های انجمن حمایت از بیماران کلیوی و نیز همه خیران سلامت تشکر و قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد که این سنت حسنه که از قرن‌ها قبل در سنت ایرانیان وجود داشته است، پر رونق‌تر شود.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به نگاه مثبت و توجه مسئولان ارشد نظام سلامت به حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری، سران قوا، و سایر کانون‌های سیاستگذار، همگی به حوزه سلامت و مشکلات مردم در این حوزه توجه دارند و در بحث بودجه هم امسال، بیشترین توجه، به حوزه بهداشت و درمان شده است.

هاشمی اظهار امیدواری کرد با تلاش همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت و نیز توجه به اهمیت پیشگیری بر درمان، در کاهش آلام بیماران به ویژه بیماران دیالیزی گامهای موثرتری برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha