سلامت نیوز : رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری گفت: این بیمارستان در آمادگی کامل به سر می‌برد و حتی یک بخش جدید نیز برای پذیرش بیمارستان اورژانسی چهارشنبه‌سوری در نظر گرفته شده است.

کامران آقاخانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری در آمادگی کامل به سر می‌برد و حتی یک بخش جدید نیز برای پذیرش بیمارستان اورژانسی چهارشنبه‌سوری در نظر گرفته شده است.

متخصص پزشکی قانونی تصریح کرد: عمده مراجعات این بیمارستان در روزهای اخیر در روز سه‌شنبه و چهارشنبه آخر این هفته است به خصوص که بیماران را از شهرستان‌های مختلف نیز به تهران می‌فرستند؛ البته همه مراکز استانی مرکز سوختگی دارند اما بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری به عنوان مرجعی در کل کشور است.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری گفت: بنابر روند سالهای گذشته، روز سه‌شنبه اورژانس این بیمارستان بسیار شلوغ خواهد شد و در روز چهارشنبه نیز آمار بستری‌ها زیاد خواهد بود.

عضو هیئت عملی دانشگاه علوم پزشکی ایران از خانواده‌ها خواست تا نسبت به فرزندان خود هوشیار باشند و در روز سه‌شنبه و چهارشنبه نظارت خود را بیشتر کنند و دقت کنند که فرزندشان کجا می‌رود و با چه کسانی تردد می‌کند.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری گفت: آسیب‌هایی که ترقه‌های غیر استاندارد ایجاد می‌کنند جبران ناپذیر است و متأسفانه جوانان دنبال ترقه‌هایی هستند که صدایش بیشتر است.

وی افزود: هر چه صدا بیشتر باشد حالت انفجاری شدیدتر خواهد بود و متأسفانه شاهد بیمارانی بودیم که با انفجار ترقه یا نارنجک در دست با از دست دادن انگشتانشان مواجه بوده‌اند.

متخصص پزشکی قانونی تصریح کرد: هر سال در چنین روزهایی با افرادی مواجهیم که دست، انگشت و حتی چشم خود را بر اثر مواد محترقه و اصابت حاصل از انفجار آنها از دست داد‌ه‌اند و در برخی موارد به مرگ افراد منجر شده است؛ نمونه‌ای داشتیم که فردی چندین نارنجک را زیر پیراهن خود گذاشته بود و به واسطه زمین خوردن و انفجار نارنجک‌ها جان خود را از دست داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha