سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه استفاده از پکیج به عنوان سیستم گرمایشی پیوستِ سلامت ندارد، گفت: وزارت بهداشت باید در این خصوص سیاست گذاری کند و در صورت اثبات تمام مضرات استفاده از پکیج، این کالا را جزو لیست کالاهای آسیب رسان به سلامت قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر رسول خضری با اشاره به اینکه استفاده از سیستم گرمایشی پکیج در ساختمانها عواقب جبران ناپذیری برای سلامت برجای می گذارد گفت: طبق اسناد بالادستی و قانون برنامه پنجم توسعه، مباحثی از جمله "پکیج" که به صورت کلان در کشور استفاده می شود باید پیوست سلامت و زیست محیطی داشته باشد و این بدان معناست که تمام جنبه های سلامت باید برای این تجهیزات قبل از ورود به جامعه مورد بررسی قرار گیرد و در صورت اثبات زیان آور بودن، باید ممنوعیت استفاده از آن اعلام شود.

وی با تاکید براینکه اگر این قانون رعایت نشود تهدید جانی هم در پی خواهد داشت افزود: کشور ما در خصوص بسیاری از موارد دارای قانون، آیین نامه و بخشنامه است اما متاسفانه 90 درصد مشکلات موجود به علت عدم اجرای این قوانین است.

خضری در ادامه یادآور شد: قانون گذاری در سطح کلان بر عهده مجلس شورای اسلامی است اما بخش نامه ها و آیین نامه ها توسط خود وزارتخانه ها تصویب و اجرایی می شوند که در خصوص استفاده از پکیج به عنوان سیستم گرمایشی در ساختمان ها نیز وزارت بهداشت باید در چهارچوب سیاستهای خود این بخش نامه و آیین نامه را تصویب و اجرایی کند.

دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به نقش معاونان سلامت وزارت بهداشت در این خصوص گفت: وزارت بهداشت باید به این مسئله مهم ورود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه توجه به مباحث سلامت کشور نیاز به احساس مسئولیت تمام مسئولان کشور دارد اظهار کرد: ماده 32 برنامه پنجم توسعه در فصل سلامت به خوبی به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید داشته که باید در مباحث مربوط به سلامت، سیاستگذاری کند.

خضری در ادامه تصریح کرد: ماده 37 بندج قانون برنامه پنجم توسعه نیز به صراحت اعلام کرده است که وزارت بهداشت باید لیست تمام کالاها و خدمات آسیب رسان را اعلام کند که در صورت اثبات تمام مضرات استفاده از پکیج این کالا نیز باید جزو این لیست قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه عدم توجه به لیست کالاهای آسیب رسان مشمول جریمه می شود گفت: اگر سازمان و یا نهادی بر خلاف سیاستهای تدوین شده عمل کند و به لیست کالاهای آسیب رسان توجهی نداشته و تاکید بر ترویج آن داشته باشد مشمول جریمه 1 تا 100 میلیون تومانی می شود که این جریمه برای متخلفانی است که برای بار اول مرتکب جرم شده اند و در صورت تکرار می تواند مسایل کیفری را نیز در پی داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت باید پس از اعلام لیست کالاهای آسیب رسان، این مسئله را مورد پیگیری و بررسی قرار دهد و در صورت مشاهده متخلف آن را به مسئولان مربوطه اعلام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha