دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲

سلامت نیوز : یک پزشک آمریکایی برای جلوگیری و کاهش بیماری‌های قلبی به چند نکته مهم اشاره و توصیه کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ با افزایش بیماری قلبی که این روزها علت اصلی مرگ و میر در آمریکا است پزشکان به چند نکته برای جلوگیری از این بیماری توصیه کرده‌اند.

این روزها خبر بد در آمریکا این است که بیماری قلبی علت اصلی مرگ‌و میر در ایالات متحده آمریکا است و 49 درصد از بزرگسالان حداقل یک عامل خطر را برای این بیماری دارند.

اما خبر خوب این است که انجام دادن برخی از کارها در حفظ و نگه‌داشتن قلب سالم موثر است.

دکتر «جودیت مکال» متخصص قلب در بیمارستان مرکز پزشکی دانشگاه «کلیولند» در این باره گفت: ورزش کردن نقطه‌ خوبی برای شروع کردن است.

30 دقیقه ورزش در روز می‌‌تواند برای قلب شما فواید عمده‌ای داشته باشد.

اگر شما نمی‌توانید فقط 30 دقیقه در روز ورزش کنید می‌توانید این زمان را به سه قسمت تقسیم کنید و در سه جلسه 10 دقیقه‌ای ورزش کنید.

تحقیقات جدید نشان داده است که همین میزان ورزش در روز می‌تواند میزان کلسترول را بهبود بخشد و به کاهش وزن و فشار خون در ظرف 10 هفته منجر شود.

دکتر مکال افزود: غذای سالم خوردن نیز بسیار حائز اهمیت است و شما باید حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات را در روز در یک رژیم غذایی متعادل مصرف کنید.

این امر کمک می‌کند تا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کاهش یابد و فشار خون تنظیم شود و التهاب را نیز کم می‌کند.

به گفته دکتر مکال، ‌افراد سیگاری باید در این زمان به ترک سیگار خود اقدام کنند.

اگر شما سیگار بکشید، هفت سال از عمر شما حذف می‌شود و اگر شما بیماری قلبی عروقی داشته باشید و در این زمان سیگار بکشید 15 سال زودتر از بقیه افراد به زندگی خود خاتمه خواهید داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha