دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴

سلامت نیوز : رییس بیمارستان پوست رازی، از مراجعه روزانه هزار بیمار به طور متوسط به این مرکز خبر داد و گفت: با اختصاص تقریبا 3 هزار متر فضای فیزیکی برای ساخت بیمارستان جدید، اکنون به دلیل ارائه حجم زیادی از خدمات به صورت روزانه و کمبود فضای فیزیکی، مشکلات این بیمارستان به چندین برابر افزایش یافته است و نیاز جدی به فضا سازی مناسب وجود دارد.

دکتر نفیسه اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا ، بیمارستان رازی را مرکز تک تخصصی آموزشی و درمانی پوست در کشور معرفی کرد و افزود: بیمارستان تک تخصصی رازی با قدمتی 80 ساله که از ابتدای راه‌اندازی به عنوان کرسی بیماری‌های پوست در نظر گرفته شده است علاوه بر خدمات آموزشی از قبیل تربیت دانشجویان رشته‌های مختلف و تربیت متخصصین پوست، خدمات درمانی مختلفی را نیز به مراجعین ارائه می دهد.

وی در ادامه میزان مراجعات به بیمارستان رازی از تمام نقاط کشور را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: این مرکز به منظور رفاه حال بیماران و پیشگیری از هزینه‌های هتلینگ، اقدام به بروز رسانی خدمات خود کرده است به نحوی که در حدود 80 درصد این بیماران کلیه خدمات خود را از واحدهای درمانی مختلف اعم از اتاق عمل‌های سرپایی و یا واحد لیزر، طی یک روز دریافت می کنند اما حدود 20 درصد از این بیماران نیز امکان خدمت رسانی یک روزه به آنها وجود ندارد لذا در لیست نوبت دهی قرار می گیرند.

رییس بیمارستان رازی، کمبود فضای فیزیکی را ازمهم ترین مشکلات این بیمارستان عنوان کرد و افزود: با اختصاص تقریبا 3 هزارمتر فضای فیزیکی برای ساخت بیمارستان جدید، اکنون به دلیل ارائه حجم زیادی از خدمات به صورت روزانه و کمبود فضای فیزیکی، مشکلات این بیمارستان به چندین برابر افزایش یافته است و نیاز جدی به فضاسازی مناسب وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر به دلیل کمبود بودجه عمرانی، تنها 20 درصد از پروژه ساختمانی یاد شده پیشرفت داشته است، یادآور شد: مشکل اصلی درمانگاه بیمارستان نیز کمبود فضای فیزیکی است چرا که اساتید هیات علمی و دستیارانی که در حال آموزش هستند در کابین‌ها، فعالیت آموزشی و درمانی را با هم پیش می برند. در صورتی که بتوانیم یک مجتمع درمانگاهی در ورودی بیمارستان و جدا از ساختمان اصلی راه‌اندازی کنیم، می توانیم از حجم زیاد کاری در بخش‌ها و تداخل در ارائه خدمات آموزشی با درمانی پیشگیری نماییم.

دکتر اسماعیلی از مراجعه روزانه هزار بیمار به طور متوسط به بیمارستان خبر داد و افزود: کادر آموزش و درمانی بیمارستان به صورت متوسط در دو شیفت صبح و عصر در درمانگاه اصلی بیمارستان، در حدود هزار بیمار را روزانه پذیرش می کنند که این عدد تنها مربوط به درمانگاه بوده و واحدهای مختلف مانند لیزر، فوتو تراپی، اطاق عمل سرپایی نیز همزمان بیماران خود را پذیرش می کنند.

رییس بیمارستان رازی کمک به پذیرش و جذب متخصصین پوست را از دیگر اولویت‌های این مرکز خواند و افزود: بیمارستان رازی دارای 30 عضو هیات علمی در بخش های پوست، جراحی، پاتولوژی و عفونی است که 8 عضو به صورت تمام وقت جغرافیایی بوده و به صورت تمام وقت در بیمارستان حضور دارند. اساتید این مرکز علاوه بر حضور در برنامه آموزشی صبح طبق برنامه تنظیم شده از طرف گروه آموزشی، بعداز ظهرها نیز سه روز در هفته را در درمانگاه، یک روز در اتاق عمل و یک روز را در کلینیک لیزر خدمت رسانی می کنند و عملا تمام وقت در اختیار بیماران و بیمارستان هستند.

وی اصلی ترین نیاز بیمارستان را تامین فضای درمانی مناسب دانست و بر ضرورت گسترش اورژانس بیمارستان تاکید کرد و گفت: از آنجا که این بیمارستان محل ارجاع پیچیده ترین بیماریها از سراسر کشور بوده، بیماران بدحال زیادی از شهرستان ها به آن مراجعه می کنند در حالی که درمانگاه اورژانس بیمارستان رازی تنها با دو تخت و در فضایی کوچک اقدام به خدمت رسانی می کند. از این رو اصلی ترین نیاز بیمارستان، تامین فضای درمانی مناسب است.

دکتر اسماعیلی در پایان با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار ورودی بیمارستان تصریح کرد: ورودی بیمارستان از کوچه‌ای تنگ تشکیل شده و اطراف آن نیز شامل ساختمان‌های قدیمی و فرسوده است از این رو نیازمند بازسازی است و در حال حاضر نقشه‌های اصلاح ساختار ورودی نیز از سوی دفتر فنی دانشگاه تهیه شده و در انتظار مجوز هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha