سلامت نیوز : پزشکان در یک مطالعه جدید تاکید کردند که در سه چهارم مبتلایان به آنفلوآنزای فصلی و همه‌گیر، علائم ابتلا به این بیماری مشاهده نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ به گفته پزشکان در دو مورد اخیر شیوع آنفلوآنزا و همه‌گیر شدن ویروس H1N1 در سال 2009 میلادی در انگلیس از هر پنج نفر در جمعیت کلی یک مورد ابتلا به این ویروس اتفاق افتاده اما تنها در 23 درصد افراد مبتلا علائم آنفلوآنزا مشاهده شده است.

دکتر «آندرو هایوارد» از کالج دانشگاهی لندن و محقق ارشد این مطالعه گفت: آمار گزارش شده از موارد ابتلا به آنفلوآنزا نشان می‌دهد که بسیاری از موارد ابتلا از چشم سیستم‌های مراقبتی و نظارتی این کشور که مسئول ثبت آمار فوق هستند، پنهان مانده است.

به گفته دکتر هایوارد، بیشتر افراد در صورت ابتلا به آنفلوآنزا به پزشک مراجعه نمی‌کنند. حتی گاهی در مواقعی هم که با پزشک مشورت می‌کنند بیماری‌شان درست تشخیص داده نمی‌شود.

در این بررسی که در فاصله سال‌های 2006 تا 2011 میلادی انجام گرفت، نمونه‌های خون شرکت‌کنندگان قبل و بعد از فصل شیوع آنفلوآنزا تهیه و آزمایش شد. همچنین از آنان درخواست شد در صورت بروز علائمی از سرفه، سرماخوردگی و گلودرد از سوآب بینی برای تشخیص انواع ویروس دستگاه تنفسی استفاده کنند.

نتایج تحقیقات نشان داد به طور میانگین 18 درصد افرادی که واکسینه نشده بودند در هر فصل شیوع آنفلوآنزا به این ویروس مبتلا شدند. اما در بیشتر این مبتلایان یعنی چیزی حدود 77 درصد علائم این عفونت ویروسی مشاهده نمی‌شود و نهفته است و تنها 17 درصد از آنها که با کمک تست سوآب بینی، بیماری آنها تایید شده به پزشک مراجعه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha